כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

במחיצת צדיק: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

"תומר מאשקלון" נשמע קול, ואחריו חיים ממיאמי, ושי מאשדוד... כולם שומעים, משתתפים, שואלים, ולא רוצים להפסיק • הצצה מרתקת אל מאחורי הקלעים של הפצת יהדות באמצעות האינטרנט • וידאו ותמונות

במחיצת צדיק: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו
דוד קורן

מנהטן, ליבתו המבעבעת של עולם העסקים המערבי. כאן בין גורדי השחקים האימתנים, מסתובבים מיליוני בני אדם, בעינים ירוקות מדולרים, מחפשים את עגל הזהב המודרני, אמריקה שנת אלפים ועשר.

באמצע האי העשיר, עומד בניין המפיץ חום יהודי, מגדלור של אור. בניין ישיבת שובה ישראל בארצות הברית.

כמו דבורים הנמשכים לצוף מתוק, מגיעים לכאן יהודים אמריקנים, מכל שכבות הציבור, עמך בית ישראל, ישישים חסידים עטויי שיראין, ולמולם אישי ממשל תקשורת ועיתונות, ושועי עולם שהפרוטות אצלם נמדדים במליונים, מגיעים לקבל חום יהודי, להאיר את הנשמה ולהיות קצת טובים יותר יהודיים יותר.

רבי יאשיהו פינטו, הצליח ומצליח להפוך להם את הלב לגרום להם להיות שייכים, להיות יהודים יותר, לבוז לעגל החומר והזהב, ולהבין מה זה יהודי. הניו יורק טיימס הכתיר אותו כאחד מהאנשים המשפיעים ביותר בניו יורק, כך גם עיתוני הכלכלה של הארץ. אך הוא בצניעות אופינית, לא ממש מחפש גינונים. פשוט מחבק מלטף את היד, ומושיב שועי עולם ששמם מעורר התרגשות בקרב חוגי הבנקאות העולמים, ליד אחיהם היהודים, ודורש – מבקש: תהיו יהודים טובים.

אלפי יהודים עוברים בחדרו של הרב בכל חודש, באחד מהישיבות הפזורות, ישיבות שבהם אגב מאות בחורים ואברכים ששוקדים על תלמודם, וההמונים באים להתברך, להתיעץ מאות אלפים בשנה, וכולם נוגעים בקצה הדלת ונכווים מאורה וחומה של התורה והיהדות.

אחת המהפכות הרבות שהצליחה שובה ישראל ליצור הוא השימוש בכלים המודרנים למען כבוד שמים. סניפי הישיבה הפזורים במקומות רבים בארץ ובעולם, הם משמשים מידי שבוע ולעיתים ארבע וחמש פעמים בשבוע להתכנסות והשתתפות בשיעור של "הרב" האהוב.

איך משתתפים? כמה פשוט! וידאו קונפירנס, בבית המדרש בו נמסר השיעור, אשדוד, אשקלון מנהטן מיאמי או כל סניף אחר, מוצב לצד הרב מסך מפוצל, עליו נראים היושבים במקומות האחרים, הם רואים את הרב. הרב רואה אותם. "מי עוד רוצה לשאול צדיקים?" פונה הרב באמצע השיעורים. והקהל מבקש שואל, מכין את עצמו, מתלבט מקבל תשובה, מרגיש שייך, יוצא מאושר.

"תומר מאשקלון" נשמע קול, ואחריו חיים ממיאמי, ושאול מאשדוד, "הרב נחום" שואל דרך האתר, ועופר שיושב במקום... כולם שומעים משתתפים, שואלים, מקשיבים לא רוצים להפסיק. וכך בעוד ששיחותיו של הרב נמשכו כשעה הרי ששיעורים אלו, בהלכה ובפרשת השבוע, נמשכים שעות ארוכות, והקהל הענק בכל מקום מבקש "עוד!"

להיות שם זו חוויה, אלפי משתתפים, והרב מכיר את כולם, וגם את החדשים "ואיך קוראים לך צדיק?" הוא פונה לקצין חמור סבר, שמעלעל במהירות בדפים שבידו, רוצה לקחת חלק. ""שאלת טוב!" הוא אומר לשופט אמריקני שהביע את קושיתו... והקהל חי את הרגע.

"מדהים" מספר דוד, אחד ממפעילי מערכת הקונפירנס, "אתה רואה אנשים חשובים מאד בתקשורת, אנשים שבארץ נקראים מבכירי המשק, או סנטורים אמריקנים, שמחפשים להבין וגאים ששאלתם זכתה ליחס, הם מתחברים משבוע לשבוע, מחפשים לדעת לשמוע להבין.

הטכנולוגיה, למען מתן תורה.

אתר 'בחדרי חרדים' מציג וידאו קצר, מהשיעורים העוברים בוידאו לרחבי העולם. המילים הפשוטות, החמות ומלאות האמונה, כבשו כבר מאות אלפים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}