כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המב-שר ממליך: המודיע במקום הראשון

שיירת הרכבים שיצאה מרחוב המגיד ממעזריטש בביתר עלית לכיוון תל יצחק סימנה את פתיחתו של כנס המבשר • שיאו של הכנס: חשיפת סקר העיתונים החרדים. במקום הראשון: לא תאמינו, עיתון המודיע

המב-שר ממליך: המודיע במקום הראשון

כנס 'המובילים' של עיתון המבשר, נפתח במתחם בית הדפוס 'גרפופרינט' בו מודפס העיתון בתל יצחק, על יד מחלף פולג.

הכנס שנועד לאנשי שיווק ופרסום, על מנת להראות את חדירת העיתון לקהל היעד, לווה בכמה גימיקים שנועדו למשוך את אנשי המדיה לכנס 'המובילים'. בין האטרקציות שהובטחו למשתתפים, מלבד ארוחת הצהריים החגיגית, היה חשיפת סקר שנערך על ידי פרופ' אבי דגני ומכון גיאוקטרגופיה שכותרתו: חשיפת סקר העיתונות החרדית בישראל.

בחסות 'המבשר', פואד תוקף את האברכים: "פוגעים במדינה"

עוד באירוע: דירוג 100 החברות המובילות, וכמובן קצת שמוזינג עם אנשי העיתון, ואיך אפשר בלי המנחה קובי אריאלי, שייתן קצת פלפל לאירוע שנועד אך ורק לאלו שרוצים להוביל.

החבר'ה שהקדימו להגיע זכו לסיור בדפוס בו מודפס העיתון, אך לא זכו להיפגש עם כתבי העיתון. האירוע שיועד למגזר החילוני, השתדל להישאר כך. כתבי העיתון לא הוזמנו, וכך גם לא אף אחד מהמנויים. המארגנים ניסו לשוות יוקרתיות לאירוע ולא חסר להם מאסה של חסידי שלומי אמונים, שיהרסו את החגיגה, תוך כדי בירור היכן ממוקם סיר הצ'ונט.

לאחר הקטע המוזיקאלי אותו ניגן רפי דוידוב, שזכה לסיקור נרחב באתר, התיישבו המוזמנים במתח מעושה בכדי לשמוע את תוצאות הסקר, ובו ייחשפו הנתונים על חשיפה העיתונים.

בארשת חשיבות עלה פרופ' אבי דגני אל הפודיום, והקריא את רשימת העיתונים. ובכן, לא תאמינו, אלו התוצאות: המודיע במקום הראשון. יתד נאמן במקום השני. משפחה במקום השלישי. המבשר במקום הרביעי. ובקהילה במקום החמישי.

האם התוצאה היא בבחינת: מלאך רע עונה בעל כורחו אמן, או רצון לשוות אמינות לסקר, ובכך לבסס את המבשר מבחינה ציבורית במקום הרביעי, או שאולי, חלומם השחור של השלומאים התממש והמודיע באמת במקום הראשון? לפרופ' אבי דגני הפתרונים. אך בקהל הרחב היו כאלה שגירדו את פדחתם בעצבנות למשמע המקום הראשון.

לאחר חשיפת הסקר, התפנו אנשי השיווק של העיתון הרביעי במגזר החרדי, להתרווח בכסאות ולהנות מהארוחה שהוגשה. במהלכה הם יכלו לשמוע את נשיא השבט הרב מנחם פרוש, אומר בסרקזם אופיני: "אנחנו לא עיתון אחד של איש אחד, אלא עיתון אחד לכל אחד".

כשלאחר מכן, תוך שהם משתמשים בקיסמים בכדי להוריד את יתרת הבשר מבין השיניים, שמעו את מנכ"ל העיתון משה פרוש, שנתן נאום חוצב להבות על העיתון ועל מטרותיו. אגב, את פרוש קידם המנחה – קובי אריאלי: "היום הכל דור שלישי, אז קבלו את הדור השלישי של משפחת פרוש, מוישי", לכל תשואות הקהל הנרגש.

מי שהחליט להישאר להמשך הערב, יכל להנות מנאומו של ח"כ משה גפני, שלמרות שורשיו הגוראיים, הגיע לאירוע ודיבר בשבח העיתון.

האירוע עצמו, לא נחל הצלחה מסחררת. מתוך שלושה אוהלים שהוצבו במקום, רק אוהל אחד מלא באנשים, כשהשאר נותרו מיותמים. לא פלא, שהצלמים הורחקו מהאזור, אולי בכדי לא להנציח את האוהלים שנותרו מחוסרי אנשים.

בסיום האירוע נחשפו נתוני מאה החברות המובילות בציבור החרדי, ברשימת שלושת המובילים: חברת 'יש', תנובה, ואסם.

האמת חשבנו, שגם בחברות תזכה חברה בבעלות חסיד גור, אחרי הכל מה לא עושים בשביל אמינות?.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}