כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפתעה רעה: עליה בשיעור האבטלה בארה"ב

המשק האמריקני, שכבר הראה סימני התאוששות מהמשבר הכלכלי, מראה שוב סימני מצוקה: למרות צפי מוקדם נגרעו משוק התעסוקה האמריקני 20,000 משרות בינואר

עליה באבטלה
עליה באבטלה

20 אלף משרות נגרעו משוק העבודה האמריקני במהלך חודש ינואר. כך עולה מנתוני משרד העבודה האמריקני שפורסמו בסוף השבוע. מדובר בהפתעה רעה לכל מי שחשב שנתוני ינואר יצביעו על התאוששות נוספת בשוק התעסוקה האמריקני.

נדמה כי איש אינו יודע מה באמת מצבה של הכלכלה האמריקנית - המשק שמחד משדר נתונים אופטימיים המצביעים שוב ושוב על יציאה מהמשבר, מראה פה ושם גם סימני מצוקה, לפיהם מתחת לפני השטח, לא השתנה דבר וכי המיתון עודנו בעיצומו.

מגמה זו ניכרת בבירור גם בדו"ח הדו משמעי שפרסם משרד העבודה. כשמחד, ביצע משרד העבודה תיקונים בנתוני החודש הקודם והודיע כי בדצמבר 2009 נגרעו 150 אלף משרות מהמשק האמריקני, לעומת הנתון המקורי שהצביע על גריעה של 85 אלף משרות. ולעומת זאת, תיקן את נתוני נובמבר והצביע על עלייה של 64 אלף משרות לעומת דיווח מקורי של יצירת 4 אלף משרות בלבד.

על פי הדו"ח, הסיבות לגריעת מקומות העבודה על אף התחזיות המוקדמות הן, גריעה מסיבית של משרות במגזר הבנייה, נתון המראה כי מצב שוק הדיור בארה"ב, ובמיוחד בניית בתים חדשים, נמצא עדיין במצב קשה, לצד גיוס קטן מהצפוי של משרות ממשלתיות ופדראליות.

בשבוע שעבר אמר הנשיא אובמה, כי יצירת משרות חדשות ושיקום שוק העבודה, ניצב בראש סדר העדיפויות שלו השנה. הנשיא אף מנסה לקדם תוכנית לעידוד תעסוקה, בהיקף של 32 מיליארד דולר, המכוונת בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, כשלפי התוכנית, חברות יקבלו הטבת מס שנתית בגובה 5,000 דולר על כל עובד חדש שישכרו השנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}