כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'מיין קאמפף' יודפס מחדש בגרמניה

המכון להסטוריה עכשווית בגרמניה הודיע: נדפיס מחדש את ספרו של אדולף היטלר 'מיין קאמפף'. לדברי מנהלי המכון, הנתמכים בידי מנהיגים יהודיים, הצעד ימנע הוצאת הספר על-ידי ניאו נאצים

הערות שוליים יצביעו  על שקרים רבים בטקסט. היטלר
הערות שוליים יצביעו על שקרים רבים בטקסט. היטלר

70 שנה אחרי פרוץ מלחמת העולם השניה, שסחפה עימה בלהט גזעני ואנטישמי מיליוני יהודים אל מוות אכזרי בידי מרצחים נאצים, שהושפעו השפעה עמוקה והרסנית מספרו האנטישמי של מנהיגם, יודפס הספר 'מיין קאמף', שחיבר אדולף היטלר, שוב בגרמניה.

'מיין קאמפף', שנכתב על-ידי היטלר בזמן ישיבתו בכלא, בעקבות ניסיון ההפיכה בשנת 1923, יצא לאור בשנים 1925-6 ופרושה בו השקפתו של היטלר על תורת הגזע ויעודה של גרמניה.

הספר, המהווה בליל של רעיונות גזעניים ופשיסטיים, פורש בשפה בלתי ברורה בעליל, את משנתה של המפלצת, כשהיטלר פורש ללא היסוס את משנתו שנים לפני שיישמה בפועל.

זכויות הספר נמצאות בידי מדינת בוואריה, והפצתו והדפסתו אסורים בגרמניה של אחרי המלחמה המבקשת להתנקות מפשעיה.

אולם בסוף השבוע הודיע המכון להיסטוריה עכשווית במינכן, כי בכוונתו להוציא מחדש לאור גרסה של הספר המשחית, כשהגרסה החדשה אמורה לכלול הערות שוליים ופרשנות היסטורית. לדברי נציגי המכון, הם מקווים כי בתי ספר ואוניברסיטאות יעשו שימוש בספר.

הוצאתו המחודשת של הספר תתאפשר לאחר שהזכויות על הספר, בהן מחזיקה מדינת בוואריה, שם החלה התנועה הנאצית את דרכה בשנות ה-20, עתידות לפקוע בשנת 2015.

במסיבת עיתונאים שכינסו אמרו מנהלי המכון: "אנו חושבים שהגרסה שלנו, שכוללת הערות שוליים שמצביעים על שקרים רבים בטקסט שכתב היטלר, עדיפה על גרסאות ניאו נאציות שיפורסמו".

מנהיגים יהודים בגרמניה כבר הודיעו כי הם תומכים בפרויקט. לטענתם, ההוצאה המחודשת תמנע את הספסרות שמקיימים ניאו נאצים בספר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}