כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יהיה שלג? העירייה כבר מתרגשת..

בעוד החזאים נחלקים בדעותיהם, האם ירושלים תהנה ממטח לבן של שלג, נערכת עיריית ירושלים בכוחות מתוגברים לקראת השמיכה הלבנה שתעטוף את העיר • האם נערכים לחינם, או שהסערה כבר בפתח?

הסטנדרים הקפואים בכותל. תמונת ארכיון
הסטנדרים הקפואים בכותל. תמונת ארכיון

עיריית ירושלים החלה בהערכות נוכח ההיתכנות לירידת שלג בסוף השבוע.

במידת הצורך תשכור העירייה מפלסות ככל שיידרש ובשלב זה מציבה העירייה עשרות כלי רכב עירוניים לפינוי וטפול בשלג.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הורה לצוותי העירייה כי במידה ויירד שלג ישמרו על יותר מלמעלה של כ-500 ק"מ צירים אדומים פתוחים. (צירים ראשיים וצירים בין מרכזי השכונות לבתי החולים השונים) כמו כן יוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים .

מוקד העירייה 106 יפעל במתכונת מתוגברת. ראש העיר הנחה את אגף הרווחה והחטיבה לקידום נוער להיערך מבעוד מועד להקל על תושבי העיר ולהמשיך במבצע "בית חם" לקשישים ,בעלי צרכים מיוחדים ומחוסרי דיור. הציבור מתבקש להשאיר עם רדת הטמפרטורות ברז מים חמים מטפטף למנוע התפוצצות צינורות.

לתושבי הבירה מומלץ: לבדוק תקינות מערכת החימום-בעיקר אלה המחייבות אוורור. לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), כמו-כן לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום, חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות.

יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים שנערכם עליהם שלג מחשש קריסה.

בהתאם לתחזית מזג האוויר, תקיים העירייה הערכת מצב לגבי קיום הלימודים בבתי הספר.
הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות בנהיגה ובתנועה בצירים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}