כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגניבה בבית הגראי"ל: תלמיד ישיבה שיחזר

תלמיד ישיבה מבני ברק, שחזר היום את הגניבה בבית הגראי"ל שטיינמן, כשהוא מלווה בחוקרי משטרה • התלמיד, שהיה עד ראייה לחדירה לבית, נקרא לשחזור בעקבות קצה חוט שנתגלה • סיקור ותמונות

השחזור, היום
השחזור, היום

עשרות סקרנים צפו היום במחזה הלא שגרתי שהתרחב ברחוב חזון איש 5, בסמוך לביתו של הגראי"ל שטיינמן: צעיר הנראה כתלמיד ישיבה סייר במקום עם מספר רב של שוטרים, ושחזר בפניהם גניבה שהתרחשה במקום.

מתברר, כי תלמיד הישיבה ששחזר את הגניבה, היה עד ראייה למעשה הגניבה, וראה את הגנב בשעת חדירתו לבית.

בימים האחרונים התגלה קצה חוט רציני באשר לפרטי הגניבה וזהות הגנב, ולכן התבקש הנער על ידי המשטרה להתלוות לצוות החקירה, ולשחזר את שראו עיניו באותו לילה שבו נעדר הגראי"ל מביתו וחזר בכדי לגלות בית מרוקן ובזוז.

השחזור נעשה ליד ביתו של הגראי"ל ובשני בתים סמוכים. לביתו של ראש הישיבה עצמו לא נכנסו השוטרים והצעיר המשחזר, שלא ראה את הגניבה בתוך הבית, אלא רק את החדירה פנימה.

כמקובל בעיר התורה והחסידות באירועים כגון דא, המוני סקרנים ליוו את הפמלייה המשטרתית ועקבו אחר פעולת השחזור, עד כדי הפרעה למלאכת השחזור. שוטרים שהבחינו בעוברי אורח המתעדים את השחזור במצלמותיהם, החרימו את המצלמות ודאגו כי התמונות יימחקו, בכדי שזהותו של המשחזר לא תפורסם.

כזכור, לפני ארבעה שבועות, נסע הגראי"ל שטיינמן למסע חיזוק בירושלים ובביתר עילית. הוא יצא את הבית ביום חמישי בשעה 6:30 וכשחזר, גילה כי התרחשה גניבה בבית, ונגנבו סכומי עתק שהיו שמורים לצדקה.

בעיתון 'משפחה' נחשף, כי כמה לילות קודם לכן הפקיד הגראי"ל את רוב הכספים שהיו בביתו בידי בנו, עקב חלום משונה שחלם, ולפיו גנבים חודרים לביתו.

אחד הנתונים שהקשו על החקירה, היתה העובדה כי לא נראו מבחוץ כל סימני פריצה, מה שמעלה את החשד כי הגנב החזיק במפתחות הבית. בנוסף, בני משפחתו של ראש הישיבה תהו מהיכן ידע הגנב על מקומות המסתור בהם מונחים הכספים.

ייתכן כי השחזור שנעשה היום, ישפוך אור חדש על הפרשייה העלומה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}