כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ראש בראש: דרעי נגד האח הגדול

כנס הרצליה נפתח בעימות בין אריה דרעי לשרת החינוך לשעבר יולי תמיר • דרעי: "אתם רוצים לחנך על ערכי האח הגדול?" • תמיר: "החוויה היהודית הכי חזקה שהיתה לי זה לשמוע ג'אז • שמח בעיירה

אריה דרעי נואם. תמונת ארכיון
אריה דרעי נואם. תמונת ארכיון

"האם אנחנו באמת רוצים לגדל את הילדים שלנו על ערכי "האח הגדול"?!, שאל הבוקר (ג') אריה דרעי בכנס הרצליה העשירי של המרכז הבינתחומי בנושא "מאזן החוסן והביטחון הלאומי" במושב שכותרתו "חינוך לזהות ומורשת יהודית".

במהלך המושב התפתח עימות חריף בין אריה דרעי לשרת החינוך לשעבר יולי תמיר.
דרעי התייחס בנאומו לכך, שכל חילוני צריך להגדיר לעצמו במה מתבטאת יהדותו. "אילולא הייתי דתי מאמין והייתי בצד שלכם, הייתי טוען טענות הרבה יותר קשות, אתם עדינים מאוד", אמר.

בהתייחסו למשבר במערכת החינוך דרעי אמר שמשרד החינוך הפך למשרד העבודה, ומקנה לתלמידים מקצועות במקום ערכים. העלה את השאלה האם אנחנו באמת רוצים לגדל את הדור שלנו על ערכי "האח הגדול".
גם להשתלבות החרדים במערכות העבודה והקדמיה התייחס דרעי, באומרו: "עוד 15 שנה יאמרו שהחרדים משתלטים גם על ההשכלה הגבוהה."

בדברו על נושא שמירת השבת אמר דרעי: "הייתי רוצה ששבת יהיה כמו יום כיפור, רק עם אוכל כמובן." אך הדגיש כי הוא נגד כפייה והפגנות של חרדים וכינה את אלה שמשתתפים בהן קבוצות לא ממושמעות המקשות על הדיאלוג.

מי שהגיבה לדבריו של דרעי הייתה הפרופ' יולי תמיר, שאמרה לדרעי כי הם יכולים לדבר "כי לשנינו אין מפלגה". היא ציינה כי גם לחילונים יש ערכים, והאדם החילוני הממוצע, מוטרד מאד מהבדלנות של החרדים. היא החמיאה לדרעי ואמרה שהוא מייצג את החרדי האולטימטיבי.

תמיר אמרה שהמעגל החילוני כמה לקבל לגיטימציה לגשת ליהדות בדרכו שלו. לדוגמא, סיפרה תמיר כי "החוויה היהודית הכי חזקה שהיתה לי בשנה האחרונה זה לשמוע את המוסיקאי אבישי כהן מנגן תפילות בסגנון ג'אז."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}