כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חשד להרצת מניות בהיקף עצום בבית ההשקעות פסגות

אנשי הרשות לניירות ערך פשטו אתמול על בית ההשקעות פסגות ועצרו שני סמנכלי"ם בכירים, בחשד להרצת מניות בהיקף של עשרות מליוני שקלים וגריפת רווחים שלא כדין

אילוסטרציה
אילוסטרציה

אנשי הרשות ניירות ערך פשטה אמש (ב) על משרדי פסגות ני"ע, חברה בת של פסגות, בית ההשקעות הגדול ביותר בישראל אשר מנהל כ-130 מיליארד שקל, בחשד בחשד לעבירות תרמית ו"הרצת" אגרות חוב בהיקף של מיליארדי שקלים. בפשיטה נעצרו שני סמנכ"לים בכירים בבית ההשקעות פסגות ניירות ערך, אשר שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים בעוד החקירה נמשכת. נבדקת האפשרות שאנשים נוספים היו מעורבים בפרשה.

השניים, דוד אדרי בן 34 מתל אביב, ששימש בשלוש השנים האחרונות מנהל ולאחר מכן סמנכ"ל ברוקראז' בבית ההשקעות, ושי בן דוד, בן 33, ששימש כמנהל חדר מסחר ברוקראז' בפסגות. נחקרו על ידי מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך בחשד שפעלו יחדיו בדרכי תרמית, לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי, בחשבון הנוסטרו של פסגות, בהיקף של מילארדי שקלים, במטרה לבצע מניפולציה ולהשפיע באופן תרמיתי על שערים של מגוון ניירות ערך.

לפי החשד, השניים "פעלו יחדיו בדרכי תרמית, לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי, בחשבון הנוסטרו של פסגות, בהיקף של מילארדי שקלים, במטרה לבצע מניפולציה ולהשפיע באופן תרמיתי על שערים של מגוון ניירות ערך", נמסר מהרשות. "זאת, על-ידי העלאת והורדת שערי ניירות ערך בהתאם לצרכיהם, על מנת להשיא רווחים אסורים לחשבון הנוסטרו של פסגות, תוך שהם מנצלים את הכוח העצום של חשבון עתיר נכסים זה".

אנשי הרשות מדגישים גם כי השניים גרפו לכאורה רווחים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לחשבון הנוסטרו של פסגות, כמו גם רווחים לכיסם הפרטי. החשד העיקרי הוא, כאמור, הרצת אג"ח.

ברשות חושדים כי השניים "היטו, באמצעות חשבון הנוסטרו של פסגות, שערי אג"חים קונצרניים, שערי אג"חים ממשלתיים לפני מכרזי של אג"ח במסגרת הרחבת סדרות ושערי אג"חים ממשלתיים לפני 'מכרזי החלף' של המדינה, שביצע האוצר. בדרך זו הביאו השניים להטיית מכרזים ממשלתיים לטובתם ואף השיאו לעצמם, בדרכי מרמה, רווחים עצומים".

מפסגות לא נמסרה תגובה.

הרצת מניה, כשמה, היא פעולה המאיצה את מחיר המניה כלפי מעלה, מתוך כוונה לרמות. כשהדרכים המקובלות להרצה הן, הפצת שנמועות ו ניפוח שערים והיקפי מסחר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}