כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ח"כ בארץ, עסקים באוויר

תקנה חדשה של הנהלת הכנסת קובעת כי חברי הכנסת יזכו לשדרוג אוטומטי למחלקת עסקים גם בטיסות קצרות. מספר חברי כנסת מתחו ביקורת על ההחלטה והודיעו כי יסרבו לשדרוג הצפוי

טסים ונהנים. אילוסטרציה
טסים ונהנים. אילוסטרציה

עוד סיבה להיות חכי"ם. אם ההטבות שמקבלים חברי הכנסת מכיסו העמוק של משלם המיסים, תמורת עבודתם המפרכת בבית המחוקקים למען התושב הקטן לא הספיקו החליטו בהנהלת הכנסת לשדרג גם את תנאי הנסיעות של חברי הכנסת, כשמעתה ישתדרגו הנכבדים אוטומטית למושבי מחלקות היוקרה בעת מסעותיהם לחו"ל.

עד כה לא היה נוהל מסודר בעניין וחבר הכנסת עצמו הוא שהחליט אם לטוס במחלקת עסקים או במחלקת תיירים, כשרק בנסיעות טראנס אטלנטיות זכו החכי"ם בשדרוג אוטומטי.

יו"ר הכנסת רובי ריבלין הסביר את ההגיון מאחורי ההחלטה ואמר "בנסיעות באירופה בדרך כלל אין מחלקת עסקים אבל מדובר במתן נינוחות לחבר הכנסת. אנחנו מדברים בזוטות, מה הצדקנות הזו, אם היה מדובר בנסיעת תענוגות או הטבה לח"כ אז היה הדבר אסור".

העלות הצפויה כפועל יוצא מן התקנה החדשה, לקופת משלם המיסים אינה נמוכה כלל, מפני שחברי כנסת רבים נוסעים לחו"ל במסגרת משלחות רשמיות של הכנסת ומתוקף תפקידם. בשנה שעברה יצאו כ-36 משלחות במימון הכנסת לכנסים וועדות שונות. תקציב המשלחות לחו"ל של הח"כים ותקציב אירוח משלחות מחו"ל ל-2010 הינו 2.2 מיליון שקל.

חברי כנסת רבים מתחו ביקורת על ההחלטה המשדרת לדבריהם ניכור ונהנתנות ואינה מסייעת לאימון הציבור בכנסת ובנבחריה, כשחלק מהם אף הודיעו כי בכוונתם לסרב לשדרוג ולהמשיך לנסוע במחלקת התיירים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}