כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ישי יציל את 'בית יהונתן'

'בית יהונתן' שבשכונת סילוואן, העומד במוקד סערה מדינית ומשפטית, ומיועד להריסה על-ידי עיריית ירושלים, יאושר למפרע על-ידי הוועדה המחוזית. שתי קומות יוסרו מהבניין

שכונת סילוואן. תמונת ארכיון
שכונת סילוואן. תמונת ארכיון

שר הפנים אלי ישי החליט להכשיר את בית המריבה בשכונת סילוואן שבירושלים: הבית, 'בית יהונתן, שנבנה ללא היתר ועומד במוקד מחלוקת פוליטית ומשפטית, יאושר על-ידי הוועדה המחוזית וישאר על עומדו.

החלטת השר, שנעשתה מבלי ליידע את הממשלה וראשיה קודם לכן, באה בעקבות פסיקת בית משפט בירושלים, שהורה לעירייה להרוס את המבנה, פסיקה שהובילה בשבוע שעבר להחלטת ראש העיר ברקת, להרוס את המבנה ועוד 200 בתים פלסטיניים שנבנו גם הם שלא כחוק.

על פי הדיווח במהדורת 'מבט', שר הפנים וידא כי בוועדה יהיה רוב לאישור ההתיישבות בבית. עוד דווח, כי הכשרת הבית תתאפשר לאחר שיורדו ממנו שתי קומות, זאת במקביל להכשרת בתים דומים של פלסטינים בשכונה.

גורמים הקרובים לענין חלוקים בדעתם, האם יצליח הצעד להציל את הבית מהריסה, שכן אישור תוכנית לבית כרוכה באישור שורה ארוכה של עבירות בניה וגם אם התוכנית תאושר, יחלוף זמן רב עד אשר יוכלו תושבי הבניין לקבל היתרי בנייה מעיריית ירושלים, שיאפשרו להם לבטל את הצו השיפוטי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}