כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

החרדים בחו"ל שמחים: ביבי יאפשר הצבעה

עימות על רקע המהלך שהתניע ראש הממשלה: תתאפשר הצבעת ישראלים תושבי חו"ל בבחירות • בימין מרוצים, בשמאל תוקפים • על פי ההערכות חיים בחו"ל למעלה מ-750,000 ישראלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

פעם קראו להם נפולת של נמושות, היום נותנים להם זכות הצבעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כוונתו לקדם בחקיקה את יוזמת 'ישראל ביתינו' לאפשר למאות אלפי ישראלים החיים בחו"ל - להצביע בבחירות בארץ.

בישיבת סיעת הליכוד, אמר ראש הממשלה: "נדון היום בחוק שיאפשר לישראלים להצביע בחו"ל. זה מונע אפליה, זה מחזק את הקשר עם הישראלים בחו"ל, ותורם לזהותה של מדינת ישראל".

במדינות רבות בעולם, בהן ארה"ב וצרפת, נהוגה הצבעת אזרחים בחו"ל כצעד שבשגרה. עתה מבקש ראש הממשלה להחיל את היוזמה, שמעוגנת בהסכמים הקואליציונים עם 'ישראל ביתינו' גם בארץ.

גם שר החוץ ליברמן התייחס ליוזמה בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתינו' ואמר, כי בכוונת הממשלה להגיש את הצעת החוק לכנסת בקרוב מאוד.

אולם בעוד אתרים יהודיים וחרדיים בעולם מביעים שביעות רצון מהיוזמה, ומן האפשרות שתיתן לרבבות החרדים הגרים בחו"ל יכולת להשפיע מרחוק על החיים בארץ, במחנה השמאל חוששים כי הצטרפותם של מאות אלפי ישראלים תושבי חו"ל, הנוטים באופן מסורתי ימינה, תטה את מאזן הכוחות בארץ באופן חד ימינה - מה שגרם לרבים המזוהים עם השמאל הישראלי, בפוליטיקה ובתקשורת, לתקוף בחריפות את יוזמת הממשלה.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שצפויה להפסיד יותר מכולם באם תתממש היוזמה, תקפה את המהלך בחריפות וקראה לו: "חוק לו מוסרי". לבני אף הודיעה כי בכוונתה לקדם מאבק ציבורי נגד המהלך.

על פי ההערכות חיים בחו"ל למעלה מ-750,000 ישראלים חלקם הגדול בעלי מודעות פוליטית גבוהה.

לבני הטוענת בצדקנות, כי מניעיה נגד החוק אינם קשורים להתפלגות המצביעים בחו"ל, קושרת את התנגדותה לאתוסים ציוניים ויהודים הקושרים בין ישיבה בארץ לזכות ההשפעה בה ואומרת: "ההתנגדות שלי היא מהותית, ערכית ודמוקרטית. הבחירות בישראל הן על מהות, אופי ועתיד החיים. ראוי שההחלטות יהיו בידי מי שחי כאן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}