כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"רבותיי, הרב בסכנה גדולה!" • ראיון

על יד מיטת הראשון לציון, מספר הרב יהודה מוצפי, יד ימינו של הגר"מ אליהו, על המצב הקריטי בו שרוי רבו • "המצב מאד מאד קשה. אף פעם הרב לא עמד במצב קשה כל כך • לקיים בנו חכמי ישראל

הרב מוצפי, תלמידו של הרב מרדכי אליהו. צילום: פלאש 90
הרב מוצפי, תלמידו של הרב מרדכי אליהו. צילום: פלאש 90



המוני יהודים בארץ ובעולם נושאים היום תפילה לשלומו של הגאון הגדול רבי מרדכי אליהו שליט"א, שמצבו הוגדר קריטי, והרופאים הזעיקו את תלמידיו לשהות ליד מיטתו.

זה התחיל לפני כחצי שנה, עת נפל הרב למשכב, לאחר אירוע מוחי קשה, שבא לאחר התאוששות ממצב בריאותי קשה לא פחות. מאז ועד היום חלו עליות ומורדות במצבו. יום אחד התבשרו תלמידיו על שיפור, ולמחרת על ירידה דרסטית.

היום בבוקר, הגיעו שמועות מדאיגות מאוד מ'שערי צדק'. תלמידיו סבבו את מיטתו, ובקעו רקיעים להצלת חייו של הראשון לציון. תפילות נערכו גם בקבר רחל, בכותל המערבי ובקבר החיד"א בהר הזיתים, שאת עצמותיו זכה הגר"מ להעלות מאיטליה לפנישנים רבות.

העולם היהודי כולו עקב בדאגה אחר הבשורות שהגיעו מ'שערי צדק'. איש לא ידע את המצב המדויק בו שרוי הרב, והאינפורמציה שזרמה מבית החולים לא היתה ברורה.

שוחחנו, הישר מבית החולים, עם משמשו הנאמן ויד ימינו מזה שנים רבות, הרב יהודה מוצפי. הרב מוצפי, שוהה ליד מיטת רבו בבית החולים, ומשם הוא מקיים את השיחה רווית הדמעות.

• אנו מבינים שרגשית, קשה לכבודו לדבר בזמן הזה. אבל בשעה שבה העולם היהודי כולו מבקש לדעת מה קורה עם הרב, אנו נאלצים לשאול: איך מוגדר כעת מצבו הבריאותי של הראשון לציון?

הרב מוצפי: "מזה 60 יום אנחנו נמצאים בשערי צדק. זו כבר פעם שניה. לפני קרוב לשנתיים, בחג הפסח, הרב קיבל אירוע לבבי. עד שהוא חזר לאיתנו, הוא היה 9 חדשים בבית החולים. הוא חזר הביתה, וחזר לתפקד ולכתוב, ואפילו במיטת חוליו, הוא המשיך לכתוב את הספרים שלו.

"כרגע, המצב מאד מאד קשה. אף פעם לא עמדנו במצב קשה כל כך. הרופאים לא יודעים להסביר את זה. היום אין שום הסבר. כל הפרופסורים של שערי צדק ושאר הפרופסורים שנלוים לפה ומגיעים, הם מתבטאים בצורה כזו: הרב אליהו כתב ספר שהוא עצמו כתב וזה נוגד את כל ספרי הרפואה. ביממה האחרונה חלה הידרדרות חמורה".

• ממה הרב סובל למעשה?

"לא הייתי נכנס לזה, אבל הרבה בעיות. הוא סבל הרבה בחדשים שהוא נמצא פה. הוא עבר כמה ניתוחים וכמה בעיות".

• אתם בטח מקבלים טלפונים מכל העולם היהודי, מבתי רבנים אדמורים וראשי ישיבות. שמענו היום שהגאון הגדול ר' חיים קנייבסקי הורה לקיים מנין ועצרת תפילה לשלומו של הרב אליהו.

"ב"ה, בכל המקומות מקיימים תפילות. אין לזה שום הסבר. רואים שעד היום הוא שרד רק בכח התפילה. ממש תינוקות של בית רבן, ישיבות, סמינרים, בתי ספר, שיעורים שאנשים עושים יום יום, ערב ערב. עינינו להקב"ה, שמבקש שנתאמץ יותר בתפילה. זה בכח של עם ישראל. אם יוסיפו כח בתפילה, אז בעז"ה תגיע הרפואה לרב".

• היו אישי ציבור וראשי ישיבות שכבר הספיקו להגיע למיטתו של הרב?

"הגיעו. אני לא רוצה למנות אותם, כי מבקשים מהם לא להגיע. אבל בכל זאת היו כאלו שכן הגיעו. אנחנו כבדנו אותם, אבל לא נותנים להם להיכנס, כי המחלקה מאד סגורה. לא רוצים להביא חיידקים מבחוץ".

•הרופאים מבינים את חשיבותו של הרב אליהו?

"ודאי!. איך התבטא רופא: אני לא יודע אם יש חולה בעולם שמקבל את הטיפול ואת המסירות שאנחנו נותנים לו".

• ידוע הקשר האישי, קשר של רב ותלמיד, שיש לך עם הרב אליהו. איזה רגעי חיזוק היו לך ברגעים הקשים הללו?

"אתה רואה את הקדושה שלו, שהולכת ומוסיפה. זה דבר לא מובן. אני מנוע מלפרט, אבל רואים את כח הקדושה מעל לכל השגת אנוש,.

• הייתם בעצרת בקבר החיד"א בהר הזיתים?

"לא, העדפתי להשאר פה. היו בהר המנוחות, בציון של אמו, ובהר הזיתים על ציון אביו, ואצל הבבא מאיר בנתיבות".

• הגיעו שמועות היום עד לכדי כך שכבר התאספו תלמידיו ומקורביו סביב המיטה... היו דברים בגו?

"תמיד באו ותמיד התפללו, ורואים את הישועה. רואים כבר אור. יש כבר איזושהי ישועה מסוימת שפגשנו אחרי העצרות של התפילה היום".

• תוכלו לנקוב לנו בשמות של מרנן ורבנן שצלצלו לדרוש בשלומו של הרב?

"מכל החוגים ומכל הגוונים. ממש אי אפשר לפרט אותם כי רבים הם. זה דבר הפלא ופלא".

נא להתפלל עבור הרב מרדכי צמח בן מזל לרפואה שלמה.



להאזנה לראיון המלא במשדר הלילה, חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}