כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מהומה ברעננה: השיעור בוטל, אושר ובוטל

לאחר 3 שעות של דרמה והפגנות, נאלצה עיריית רעננה להתיר לרב אמנון יצחק למסור הרצאה שהיתה אמורה להתקיים באולם העירוני • כשחזר הרב מב"ב, הודיעה המשטרה על ביטול הערב, בגלל השעה

מהומה ברעננה: השיעור בוטל, אושר ובוטל

לאחר שלוש שעות של המתנה מורטת עצבים והפגנות מחאה ספונטניות שהתארגנו ברחבה שלפני אולם ההרצאות הגדול בעיר רעננה – נאלצה עיריית רעננה להיכנע, ולאפשר לרב אמנון יצחק למסור הרצאה במקום.

ההיתר המאולץ ניתן בצו שופט מחוזי שעורב בעניין על ידי גורמי אופוזיציה בעיר, שפעלו בכדי לבטל את גזירת ראש העיר, נחום חופר, שהחליט לבטל, ברגע האחרון, שיעור המוני שהרב אמנון יצחק אמור היה למסור במקום בפני מאות מאזינים.

ברגע האחרון, כאשר הרב הגיע אל אולם ההרצאות, התברר לו כי העירייה החליטה לסגור את השערים, ולא לאפשר להרצאה להתקיים. טענת העירייה הייתה, כי מארגני הכנס הוליכו שולל את העירייה, ואמרו כי מדובר בכנס למען אישה החולה במחלה הנוראה. "בסוף התברר שמדובר בהרצאה של הרב אמנון יצחק, ולא זו בלבד, אלא שהפלאיירים נשאו כותרת פרובוקטיבית, 'מלחמה בתל אביב', מסרו גורמים המקורבים לראש העירייה.

ההחלטה הביאה לזעם גדול בקרב המתכנסים. "זו בושה וחרפה. באתי מרחוק, מאשקלון, בכדי לשמוע את ההרצאה. יש פה אנשים מבוגרים שטרחו במיוחד. השוטרים שסגרו את הדלתות, ראויים שיורידו להם את הדרגות".

"הקב"ה, אנחנו אוהבים אותך", התארגנו להם ריקודים ספונטניים, רוויי עצב ומרירות נגד העירייה. הרב אמנון יצחק עצמו עזב את המקום כשהבין שהעירייה מונעת את קיום ההרצאה.

"באיזו זכות מונעים מאנשים שיעור תורה?", שאל בטלפון תושב מקסיקו-סיטי, שציפה לצפות בהרצאה, בשידור חי. "מי זה הבן אדם הזה, שלא מתבייש?! זה מאוד מרגיז אותנו".

דודו כהן, חבר ועדת החינוך בעיר, נציג הליכוד, הגיע למקום, והתבטא בחומרה. "מה שנעשה פה, אלו דברים חמורים. "אני לא בא וסוגר כבישים. זכותי לשמוע שיעור. אין פה הרבה פעילות יהודית. עד שיש איזו הרצאה שמושכת המונים, באים ומטרפדים.

"עכשיו קיבלנו אישור, בצו בית משפט", בישר חבר ועדת החינוך. "שופט אמר לפתוח את הדלתות".

שמחה גדולה השתלטה על המקום כאשר התברר כי הרב יצחק נמצא בדרכו למקום בשנית, וכי בכוונתו לבוא ולמסור את השיעור. מעגלי רוקדים התארגנו במקום, ומארגני ההרצאה קראו לכולם: "תודיעו לכל המכרים והחברים שהרב בדרך לכאן. שכולם יחזרו".

קרוב לשעה 11:30, הגיע הרב יצחק לאולם, והתקבל בתשואות. אלא שהמשטרה, לא אפשרה את קיום ההרצאה, והפעם בשל ההרצאה המאוחרת. במילים קצרות סיכם הרב אמנון יצחק את תלאות הערב.

"עיריית רעננה לא שומרת חוק, ולא עומדת בהסכמים. הם פחדנים. ד"ר אבישי יעררררר (את שמו של הד"ר הגה הרב יצחק בטון לעגני במיוחד - י.כ.), ביטל את הערב ואמר שהוא לא מקיים אותו. אני חושב שמגיע לו ברכות על זה. בזכותו קיבלו כאן אנשים ציציות.

"אני נותן לכם אלפי דיסקים חינם לחלק לאלה שלא היו פה הערב", אמר הרב יצחק, והקהל כולו קרא קריאות בוז לראשי עיריית רעננה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}