כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התוכנית: להביא תיירים חרדים, האמצעי: כינוס ח"כים חרדים

בלשכתו של שר התיירות התקבצו נציגי הציבור החרדי בכנסת. שר התיירות התייעץ עם הח"כים כיצד אפשר להביא תירות חרדית לארץ, והח"כים עוררו על מצב הקברים בצפון • סיקור ותמונות

התוכנית: להביא תיירים חרדים, האמצעי: כינוס ח"כים חרדים

דיון מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר בנושא תיירות חרדית הצליח לקבץ את מרבית חברי הכנסת והשרים החרדיים.

הדיון שנערך בלשכתו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בירושלים, בעזרתו של היועץ האסטרטגי החרדי נחום בנדיקט, הביא כמעט את כל הנציגים החרדים בכנסת, דבר שהפתיע גם את הנוכחים על ההיענות המרשימה.

שר התיירות פתח את הדיון באומרו כי מטרת הדיון והפגישה היום, איננה בשביל יחסי ציבור או בחינה תקשורתית. מטרתנו היא להכין תוכנית עבודה כדי למשוך קהל חרדי ודתי לארץ הקודש. אנחנו רוצים לדעת איך להגיע אל אותה האוכלוסייה, אנחנו רוצים להבין מהו המוצר התיירותי שאנו יכולים להציג לאוכלוסייה הדתית.

יו"ר ש"ס השר ישי אמר כי יש צורך רב בטיפול בנושא של קברי צדיקים, הן לתיירים המקומיים והן לתיירים מחו"ל. המטרה היא לממש את הפוטנציאל ולשווק זאת בהיקפים גדולים יותר.

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אמר כי כשרוצים לשווק מוצר, צריכים להגיד עד כמה הוא טוב. "אם רוצים לשווק את היופי שבדת אז צריכים לשווק את זה, השאלה היא עד כמה משרד התיירות רוצה לומר כמה היופי בדת".

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר בדיון כי הנציגות החרדית עומדת לרשות שר התיירות. "אתה צריך להכין תוכנית מקצועית, לחמש השנים הקרובות. אנו מבחינתו נפעיל את כל היכולת שיש לנו. זה נושא אמיתי ורציני שיביא כסף לאוצר המדינה, ויאיר באור שונה ממה שנראה כעת הציבור החרדי".

ח"כ מוזס הודה לשר בשם החכי"ם החרדיים ואף ציין לשבח שמאז כניסת השר לתפקיד הוא מרבה לעזור ולהקדיש תשומת לב רבה לקברו של רשב"י זיע"א.

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ אורי מקלב ציין כי היום המגזר החרדי הוא זה שאוחז את התיירות בצפון, ולכן צריך להשקיע משאבים מיוחדים בפיתוח תשתיות עבור המגזר החרדי.

שר התיירות סיכם את הדיון והודה לכל המשתתפים שטרחו ובאו. השר הבהיר שבימים הקרובים הוא ימנה צוות שיורכב מגורמי ציבור חרדיים ואנשי המקצוע השונים כדי לעמוד על הצרכים ים ולהכין תוכנית אופרטיבית למען ציבור חשוב זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}