כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ישמח האב בגן עדן: בן לאברך שטבע באשדוד

6 חודשים לאחר טביעתו למוות של הרב יעקב משה פיין בן ה-20, ילדה רעייתו את בנם, שיותיר זכר ויקרא קדיש על האב שלא ראה מעולם • "זו נחמה גדולה, שיש לצידה כאב גדול", אומר אביו של פיין

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



נהרות של דמעה נשפכו היום במחלקת היולדות, בה מאושפזת אלמנתו הצעירה של האברך הרב יעקב משה פיין זצ"ל. היא הייתה אפופה בבני המשפחה, ובהוריו של בעלה, שמיררו בבכי, שהיה מהול בהתרגשות ובעצב, שמחה ותוגה. הטרגדיה כולה, על כל מוראותיה, צפו ועלו, אבל עם זאת, העולל הרך והמתוק הוא הנחמה הגדולה ביותר שהמשפחה השבורה והרצוצה יכולה הייתה לשער.

כמעט ששה חודשים לאחר שהאברך הרב יעקב משה פיין זצ"ל טבע למוות בחוף הנפרד באשדוד - נולד לו בן. הוא כבר בשמיים, אולם כאן בארץ יצא לאוויר העולם תינוק רך שיישא את שמו ואת זכרו.

לאחר תשעה חודשים שחמישה וחצי מהם היו קשים ועצובים - נולד הבן, שיותיר זכר לאביו הנפטר.

אביו של המנוח שהפך אמש לאב לאחר פטירתו, הרה"ג ר' מאיר פיין, שקיבל את הבשורה לפני ששה חודשים באופן קשה מאוד - נשמע היום כשקול של נחמה נלווה לדיבורו. עם זאת, מראות הטרגדיה צפות לו בראש, ודיבורו מהול מעצב ושמחה.

"תחושות שמחה גדולה ממלאת אותנו", התבטא הרב מאיר פיין, אבי המנוח וסב הרך הנולד. "זוהי נחמה גדולה, כפי שחז"ל אמרו: בא בן זכר, נתרפאה כל המשפחה. ביקרתי את הרך הנולד, ראיתי את ההמשכיות של בני, והייתה לי שמחה גדולה.

"לצד השמחה הגדולה", אמר הרב מאיר פיין וקולו נעשה סדוק, "יש צער רב על הבן שלי, שלא זכה לראות בכך. אבל אני בטוח שמלמעלה, במקום שהוא נמצא בו בשמים הוא רואה ושמח, מלווה ומשתתף.

"אבל אין ספק, שלנו כהורים זה לא קל. קשה לומר זאת במילים, אבל אצטט את פסקו של רבי עקיבא איגר, שפסק כשאשר בן נפטר ומותיר ירושה לאביו - אין ברכת הטוב והמטיב, כי "כולו פורענות". אין צער גדול בעולם, יותר מאב ואם שמאבדים בן. אבא לא מתנחם בזה שיש לו עוד בנים ובנות שלמים ויראים, כי כל בן זה עולם מלא".

בהמשך שיחזר הרב מאיר פיין את הרגע בו התבשר בבשורה הנוראה: "יצאתי משיעור בתעשייה האווירית, ועלו מולי במירס מספר חברים, שהודיעו לי שהרב חנניה צ'ולק מחפש אותי דחוף. מסרתי את מספר הטלפון והוא הודיע לי על האירוע. פניתי מייד לכיוון בית החולים, ואז התבררה לי גודל הטרגדיה. זה השפיע עליי בצורה מאוד קשה. זו אבידה קשה מאוד".

הבן יקרא 'קדיש'

הטרגדיה הנוראה שבה קיפד האברך יעקב משה פיין זצ"ל בן ה-20 את חייו, אירעה לקראת סוף השבוע השני לתקופת 'בין הזמנים' האחרונה. ר' יעקב משה פיין מבני-ברק, ביקש לנצל את ימי החופשה ולרחוץ בחוף מיאמי באשדוד.

השגרה בחוף נשברה בעקבות מקרה הטביעה, וקריאות "הצילו" נואשות החרידו את הסביבה וגברו על הגלים השוצפים. מכיוון שהחוף אינו מוכרז וסוכת מצילים איננה בנמצא, הוזמנו כונני 'איחוד הצלה דרום' למקום. המתנדבים חשו להציל את הטובע, שבלע מים רבים ואיבד את הכרתו.

לאחר כשבועיים בהם נלחם האברך על חייו במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון ובבית החולים שיבא - תל השומר, הוא נפטר למגינת לב משפחתו ומכיריו.

האברך יעקב משה פיין התחתן זמן קצר לפני כן, והוא היה בשנה הראשונה לנישואיו, הוא השאיר אחריו אלמנה טריה ומשפחה מורחבת שכואבת את פטירתו. כמעט ששה חודשים לאחר פטירתו הטראגית, יצא לאוויר העולם בן יתום, שכאשר יגדל יקרא 'קדיש' על האב שמעולם לא ראה.

הציטוטים מתוך ראיון שהעניק הסב למוקד הנייעס 'קול הציבור'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}