כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בעיות צניעות יובילו לסגירת הסאונה ב'זופניק'

מודעות מטעם 'הוועד לטוהר המחנה' בישרו לטובלי המקווה ב'זופניק' כי עקב בעיות צניעות במקום, נשקלת סגירת הסאונה על מנעול • טובל: "השבוע לא התנהלו דיונים. כולם בלחץ" • המכתב המלא: בפנים

מקווה זופניק. צילום: בחדרי חרדים
מקווה זופניק. צילום: בחדרי חרדים



'הוועד לטוהר המחנה' יוצא למתקפה חסרת תקדים, נגד יושבי מקווה זופניק, את תוצאות המאבק הבלתי מתפשר, ירגישו יושבי המקווה כבר בימים הקרובים, באם לא תתוקן תקנה שתסדיר את עניין הצניעות במקווה.

במה דברים אמורים, אתם שואלים. שאלה מצוינת. כל ירושלמע'ר יודע כי הדברים הרציניים באמת נקבעים אך ורק בינות לאדים במקווה זופניק ביום שישי. בין הסבון לנעלי הבית נחתכות שאלות הרות גורל, כגון האם ישראל תתקיף את איראן, ומתי תיפול הממשלה. אין זה סוד, כי המטבחון המצומצם מתנהל במקווה הרותח, לו שותפים רק זקני העדה שיושבים שעה ארוכה על המדוכה החמה, וחורצים גורלות שישפיעו על כל אחד ואחד מששת המליארדים החיים על הקוסמוס.

התאווה לשליטה בקבינטים שהלכו והתרחבו ברחבי המקווה, הביאו את קברניטי המקום, לשקול הוספת מתקנים בהם יוכלו מנהיגי העדה לדון בכובד ראש בסוגיות העומדות על הפרק. לאחר שהוגיעו את מוחם, כיצד ניתן להביא לרווחה ליושבי המקום, הוחלט לפתוח סאונה חדישה ('שוויץ', קוראים למקום בחיבה צעירי הצאן),שם יוכלו לשבת באדים הרותחים, ולהמשיך את הדיונים מהמקום בו נפסקו במקווה.

אלא שהדיונים המעמיקים, עלו למשהו ב'וועד לטוהר המחנה' על העצבים. בעיקר הרוח הקלוקלת שאפיינה את המקום. בלהט הדיונים הסירו חלק מהמשתתפים את הסינרים אותם חייבים ללבוש ברחבי המקווה (למי שלא נמנה על באי המקום, נסביר: הסינרים נועדו לכסות את הגוף בשעה שלא נמצאים במקווה), וישבו בסאונה כביום היוולדם. לאחר אזהרות חוזרות ונשנות של אנשי הוועד, החליטו האחרונים לתלות שלט במקווה, המזהיר את פושטי הסינרים, כי בעטיים יכול לבוא הקץ על מקום המפגשים הסוערים בימי שישי, כמו שנאמר: אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

המכתב שנתלה במקווה זופניק. צילום: בחדרי חרדיםצילום: המכתב שנתלה במקווה זופניק. צילום: בחדרי חרדים
המכתב שנתלה במקווה זופניק. צילום: בחדרי חרדים




במודעה אותה ראו יושבי הסאונה ביום שישי האחרון ומתפרסמת לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' מזהירים אנשי הוועד לטוהר המחנה: "היות וידוע לכם שהסיבה שהסאונה פתוח בימי שישי הוא בגלל התיקון הגדול, שכל אחד לובש סינר במשך שהותו בסאונה.

"והיות שבביקורות ששלחנו כמה אנשים לבדוק מה קורה ביום שישי בסאונה, התברר כי ישנם מספר אנשים שלא מקפידים ללבוש את הסינרים או שמורידים את זה במשך שהותם בסאונה, ואפילו עושים מסג'ים מחוץ לסאונה ללא סינר.

"אשר ע"כ אנחנו מזהירים כי נמשיך לשלוח שליחים (גם לא מזוהים) מטעמנו לסייר, ואם יתברר כי אפילו יחיד הולך בסאונה ללא סינר או שאנשים יורידו את הסינר באופן לא צנוע... נסגור את הסאונה על מסגר ובריח לא שום שיהוי"

קוראי המודעה נחרדו, האם ככה ילך הקבינט של יום שישי? והמדינה מה תהא עליה? וההכרעות היכן יתקבלו?, ואכן, ביום שישי האחרון היה ניתן לראות כי הציבור מקפיד במשנה זהירות על כללי הצניעות, מהחשש שמא יגיע בלש וימצא פרצה כלשהיא.

אחד מהחברים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי האחווה שהייתה תמיד נחלת הסאונה ירדה השבוע. החשד של החברים כל אחד בחברו כאילו הינו בלש של הוועד לטוהר המחנה, הורידו את מפלס השיחות, ועצבות קלה השתררה על חדרי הסאונה.

כולם הביעו תקווה כי הגזירה תעבור מהר, והדיונים המכריעים ימשיכו להתנהל כסדרם.



להאזנה: "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}