כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ברלוסקוני בכנסת: אני מרגיש אחד מכם

ראש הממשלה האיטלקי, סילוויו ברלוסקוני המבקר בישראל, נאם בצהריים בפני מליאת הכנסת והתייחס לסוגיות המדיניות שעל הפרק. • "אני מרגיש אחד מכם מהיום שבו ביקרתי באושוויץ יום ששינה את חיי", אמר

ברלוסקוני בכנסת. צילום: לע"מ
ברלוסקוני בכנסת. צילום: לע"מ

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, המבקר בישראל נאם בצהריים (ד) במליאת הכנסת והתייחס בנאומו לסוגיות אקטואליות, מקומיות ובינלאומיות .

"התנגדנו לדו"ח גולדסטון שניסה להפליל את ישראל כשהגיבה בירי מוצדק על טילי החמאס" אמר ברלוסקוני, בטחונה של ישראל בגבולותיה, וזכותה להתקיים כמדינה יהודית, הן לגבינו בחירה אתית וציווי מוסרי כנגד כל אפשרות של חזרת האנטישמיות, של הכחשת השואה ושל אובדן הזיכרון של המערב הוסיף.

ברלוסקוני, הידוע באהדתו העמוקה למדינה, הוסיף ושיבח את ישראל, "אנחנו מודים לכם על עצם קיומכם, ישראל הינה סמל לאפשרות להיות חופשיים ולקיים דמוקרטיה גם מחוץ לגבולות המערב, ישראל היא נוכחות בלתי נסבלת לפנאטים. הליברלים רואים במדינתכם סמל חיובי, כאוב וגאה של היסטוריה גדולה המספרת סיפור של אהבה, חירות, צדק והתקוממות נגד הרוע" אמר.

"כפי שאמרו הן האפיפיור יוחנן פאולוס השני והרב אליו טואף, לגבי העם האיטלקי עם ישראל הוא בחזקת "אח בכור". מקורן של הידידות והאחווה בינינו מצוי בתרבות ובגורל משותפים, באהבה שאנו חולקים להבנה ולדו קיום של שלום בין עמי העולם" הוסיף.

ברלוסקוני התיחס בנאומו גם לתהליך השלום עם הפלסטינים, והביע את תמיכתו בפתרון של שתי מדינות לשני עמים. "הפתרון הזה מקובל לא רק עליכם ועל המנהיגות הפלסטינית, אלא גם על האיחוד האירופי, על ארצות הברית ועל בעלות הברית החשובות ביותר בעולם הערבי", אמר ברלוסקוני, ושיבח את ראש הממשלה נתניהו על שבאומץ לב "בחר ללכת בדרך זו ולהסביר את עמדתו בפני עמו".

בהתיחסו לסוגיית הגרעין האיראני אמר ראש הממשלה האיטלקי, "הקהילה הבינלאומית חייבת לקבל החלטה ולקבוע במילים ברורות בפה אחד כי אין לקבל את ההצטיידות בנשק גרעיני לאלה שהצהירו בגלוי על רצונם בהשמדת ישראל והכחישו את השואה של העם היהודי".

"צריך לחתור להבנה רחבה ביותר כדי לעמוד נגד השאיפות המסוכנות של המשטר האיראני. אני לוקח על עצמי כאן בפניכם, לפעול יום יום בכיוון הזה" התחייב.

"אני מרגיש באמת אחד מכם", סיכם ברלוסקוני, "אני הרגשתי אחד מכם מהיום שבו ביקרתי באושוויץ, יום ששינה את חיי. בשם העם האיטלקי אני מאחל לכם שלום שלווה ורווחה".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}