כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ע יוסף: אחמדינג'אד? שיילך לעזאזל!

"בכל דור יש לנו המנים. היום יש המן בפרס, שמאיים עם הגרעינים שלו" • בדרשתו השבועית עסק הגר"ע יוסף בהלכות פורים, ואף אמר: האשכנזים עקשנים, אומרים 'תמחה את זייכר עמולק'...

הגר"ע יוסף. צילום: יעקב נחומי, בחדרי חרדים
הגר"ע יוסף. צילום: יעקב נחומי, בחדרי חרדים

"בכל דור יש המנים. יש לנו המן חדש של פרס, שגם כן מאיים בגרעינים שלו", אמר הערב הגר"ע יוסף בדרשתו השבועית, המועברת בלווין לאלפי נקודות ברחבי הארץ והעולם, וזוכה להאזנה מוקפדת מצידם של כל אנשי התקשורת האמונים על סיפוק אייטמים על הציבור החרדי ועל הגר"ע יוסף.

בדרשתו הערב (מוצ"ש), עסק נשיא מועצת חכמי התורה בהלכות פורים, וכדרכו, מעניין לעניין, עבר לשוחח על אקטואליה. נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד המאיים כל העת להשמיד את ישראל, היה מושא התקפותיו של הגר"ע יוסף, שלא חסך בביטויי גנאי ובקללות מהתורה, מהנביאים ומהכתובים, נגד צורר היהודים של המאה העשרים ואחת.

גם מהחלק ההלכתי של הדרשה, הצליחו אנשי התקשורת לקצור כותרת: הגר"ע יוסף חזר על הפסיקה הידועה, לגבי קריאת פרשת 'זכור', שהיא מצווה מדאורייתא, כי יש חיוב לכל אחד לשמוע במסורת אבותיו ובהברה שהוא רגיל בה.

לכן, פסק הגר"ע, תלמידים ספרדיים הלומדים בישיבות אשכנזיות, צריכים לארגן לעצמם מניין נפרד, ולשמוע את הקריאה בהגייתם שלהם.

כאן שעשע הגר"ע את הקהל, כש'עקץ' את האשכנזים, וחיקה את סגנון תפילתם. "במקום תמחה את זכר עמלק, הם אומרים 'תמחה אס זייכר עמוליק'", אמר הגר"ע, והוסיף, הפעם ברצינות: "המבטא של הספרדים הוא האמיתי, הוא הנכון. המבטא שלהם (האשכנזים) לא נכון. אבל הם מתעקשים. עקשנים, לא רוצים לשנות. אפילו האשכנזים שלהם מעידים שהמבטא שלנו הוא הנכון, הוא האמת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}