כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ים של ניסים: מטעני החבלה לא התפוצצו

רק חסדי שמים סיכלו את המגה-פיגועים שכמעט התרחשו באשדוד ובאשקלון: חביות חבלה ענקיות התגלו היום בשתי הערים, ונוטרלו על ידי חיל הים, רגע לפני שהיה מאוחר • הג'יהאד האיסלאמי: זוהי נקמה

חוף באשקלון. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
חוף באשקלון. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

רק העין הפקוחה במרומים סיכלה את המגה-פיגועים שעלולים היו להתרחש באשדוד ובאשקלון: בשעות הצהרים המוקדמות דיווח דייג מ'חוף חופית', צפונית לאשקלון, כי ראה חבית חשודה שמחוברת לחוטים וטלפון סלולארי, בסמוך לחוף.

כוחות גדולים של משטרה, חיל הים וחבלנים חשו למקום, ואיתרו חבית עם חומר נפץ במשקל רב. רובוטים של יחידת החבלה פירקו את המטען.

מאוחר יותר בשעות הערב דיווח סייר אבטחה ערני של עיריית אשדוד על חבית נוספת הפעם ב'חוף הקשתות' באשדוד. המשטרה סגרה את החוף, וכן סגרה את רצועת החוף מאשדוד ועד לזיקים. מאוחר יותר נשמע באשדוד קול נפץ עז, בעת שהחבלנים פוצצו את המטען.

לדברי גורמים במשטרה, מדובר במטען חבלה גדול שהגיע ככל הנראה מרצועת עזה. מחשש כי ישנם מטעני חבלה נוספים, ביקשה המשטרה מהאזרחים שלא להתקרב כלל לחופים, ואם ישנו פריט או חפץ חשוד, לדווח מיד למשטרה. כמו כן נערכות סריקות לאורך כל החופים, ממרכז הארץ לדרומה.

המשטרה מסרה כי המטען שהתגלה בחוף אשדוד זהה למטען שנמצא בחוף אשקלון. במערכת הביטחון מעריכים כי בישראל נמנעו היום פיגועים גדולים, כדוגמת אסדת קידוח נפט שנמצאת באיזור. גורמים בטחוניים מסכמים כי מדובר בנסיון פיגוע גדול, או הברחת נשק לרצועת עזה שנכשלה.

גורמים פלסטינים אמרו כי המטענים, במשקל 80 ק"ג, נשלחו לאיזור על ידי ארגון הגי'האד האיסלמי, על מנת לפגוע ביעדים אסטרטגיים באיזור. ארגון הטרור טען כי הפעולה היא תגובה על פשעי ישראל, ובעיקר על חיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי.

ספינות חיל האוויר המפטרלות באזור הדרומי, נקראו להגביר ערנות ולנקוט אמצעים כדי לסכל פיגוע. גורם צבאי אמר כי "הנחת העבודה היא שלארגוני הטרור יש יכולת לבצע פיגוע ימי משמעותי באמצעות אמצעי לחימה שונים המוברחים דרך מנהרות ציר פילדלפי ובאמצעות הדרכה מגורמים איראניים. אכן הוגברה העירנות בימים האחרונים, נעשו פעולות נוספות".

בליל שבת נשמעו שני פיצוצים באיזור, כשני קילומטרים מחוף עזה. במערכת הבטחון חושדים כי יש קשר בין הפיצוצים שנשמעו, לבין מציאת המטענים היום בחוף אשקלון ובחוף אשדוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}