כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

וילנאי ב -ב"ב • אמונה וביטחון • תמונות

סגן שר הביטחון מתן וילנאי הגיע כאורחו של ראש עיריית בני ברק יעקב אשר, על מנת לבחון את מערך הביטחון בעיר ולבדוק את מוכנות העורף • בגן השר קיבל סקירה גם מפי חנוך זייברט, שסיים את חגיגות 7 הברכות לבנו • תמונות

וילנאי ב -ב"ב • אמונה וביטחון • תמונות

בכוונתי לפעול לקביעת תפקיד סטטוטורי מחייב של מנהל אגף שירותי חירום וביטחון בכל העיריות, כדוגמת התפקיד הקיים בעיריית בני ברק ובחלק מהעיריות בלבד, וזאת כדי להדק את הקשר בין הרשויות המקומיות לבין מערך פיקוד העורף בהערכות למצב חירום-כך אמר מר מתן וילנאי, סגן שר הביטחון במהלך פגישתו עם יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק ונציגי פיקוד העורף ומחוז דן של הצבא.

יעקב אשר, ראש העיר סקר בדבריו בהרחבה את קידום תכניות בניין עיר ואת תכניות הפיתוח הנרחבות והמתקדמות של צפון העיר, שכבר הוחל ביישום מעשי של חלקן, וזאת כדי לקדם את העיר במישור הכלכלי והפיננסי, ובד בבד, קידום כל מערך שירותי החירום העירוניים ואת שילוב המחשוב המתקדם במסגרות אלו. ראש העיר העלה על נס את סיועם של מוסדות החסד ים העיר, את ראשיהם ומתנדביהם בכל ימות השנה ואת שיתופם בהערכות מעולה לשעת חירום.

חנוך זייברט, מ"מ רה"ע הזכיר, בהקשר לכך, את סיוע העירייה למוסדות החסד בבני ברק בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" לאלפים רבים של הורים וילדים שהגיעו מערי הדרום לעיר וזכו בה לאירוח פיזי וחברתי ולקליטה במגוון מוסדות החינוך.

אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד העורף שיבח את המודעות הגבוהה והאיכותית בעיריית בני ברק, ובעיר בכללותה, לכל ההתארגנות וההערכות לשעת-חירום וציין את מספרם הגדול של המתנדבים במסגרת העירונית ובארגוני החסד ים,כפי שבאו לידי ביטוי בפעילות הנפלאה והיעילה בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" לאלפים רבים של משפחות מהדרום, עם כל הלב ועם כל היכולת.

אל"מ אדם זוסמן, מפקד מחוז דן של הצבא סקר את העבודה המשותפת המבורכת של יחידות המחוז עם העירייה, בסיועו הקבוע של יעקב אשר, ראש העיר ובפעילות יומיומית עניפה של מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף שירותי חירום בעירייה. מר משה חג'בי, ממונה מל"ח (משק לשעת חירום) במחוז תל אביב קרא לערים אחרות לקחת דוגמא מעיריית בני ברק בכל פעילותה והתארגנותה לשעת חירום, בשילוב מתנדבים מארגוני חסד רבים.

מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף שירותי חירום של העירייה הציג בפני המשתתפים מצגת שעסקה בתחומים השונים של ההערכות העירונית לשעת חירום, ובהם קביעת תחנות מידע לציבור, שילוב מתנדבים, וחלוקת מאות רבות של דיווחיות לגבאים בבתי כנסת, לבתי ספר, ולראשי הציבור, וזאת בהתחשב בעובדה שרובם המוחלט של תושבי העיר אינו צופה בשידורי טלוויזיה וכדומה, כשיש גם לקחת בחשבון את דרכי העברת מידע בשבתות ובחגים, כאשר ציבור התושבים אינו מאזין לתחנות רדיו. הוא עמד על יחודיות ההפעלה העירונית בתיאום עם נים בנושאים הלכתיים וחברתיים את הצורך במתן פיתרונות, במסגרת חלוקת ערכות מגן לבעלי זקנים ואימון הציבור בחבישתם הנכונה.

מר מתן וילנאי, סגן שר הביטחון, שהדגיש פעמים אחדות את שיתוף הפעולה המצויין ואת רצינות העבודה ואיכותה שבין עיריית בני ברק לבין פיקוד העורף ויחידותיו ואת הנכס העצום שיש לעיר במוסדות החסד והמתנדבים ים, עמד על ההכנות הנרחבות בצבא אל מול הפוטנציאל הצבאי בצד שכנגד, ולצורך זה חשובה ביותר המערכת של שיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות לצבא. אשר לחלוקת ערכות המגן, הוא מסר, כי הערכות תחולקנה בקרוב, באמצעות הדואר, כשבעוד כחודש תחל חלוקה ניסיונית באזור אחד, כדי לבדוק את יעילותה, ויחד עם זאת, ישנו פיתרון בערכות גם לבעלי זקנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}