כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

קצת מאוחר, אבל עדיף מכלום: בני ברק נערכת לגשם

בפגישה בין ראשי עיריית בני ברק לאנשי מקצוע בתחום הניקוז, הועלו פיתרונות לניקוז המים בעיר התורה והחסידות

קצת מאוחר, אבל עדיף מכלום: בני ברק נערכת לגשם

למרות שבמצבי ירידת גשמים רגילה אין בעיות בקליטת הניקוז שברחבי העיר בני ברק, והקושי נגרם רק פעמים אחדות בשנה ובקטעים מסויימים בלבד בזמן ירידת הגשמים עזה וחריגה תיגש העירייה לתכנון פיתרונות ניקוז למקומות אלו ותפעל לביצועם בהתאם לסדרי-עדיפויות מקצועיים.

כך נמסר בפגישה שהתקיימה באחרונה בין נציגי העירייה לבין מומחים ידועים בתחום זה.

מידי שנה בשנה, עם תחילת עונת החורף, נערך האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה, שבראשות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב חנוך זיידמן לאחזקה תקינה ולניקיונן של מערכות התעול, ולמטרה זו גם עומד צוות בכוננות במהלך העונה למניעת תקלות ושיבושים.

ברם, במספר נקודות נמוכות ביותר, שאליהן זורם סחף מהאזורים הגבוהים בעיר, ובמהלך גשמים עזים ובלתי צפויים, לא ניתן למנוע הצפות לחלוטין, ועובדה היא שבערים רבות בארץ היו קריסות של מערכות תעול, הצפות, פגיעה בבתים ובכלי רכב, ואף קריסה של חלקי כבישים.

הבחינה הנכונה ליעילות היא בתום ירידת הגשמים, ואכן בבני-ברק, גם במקומות שהוצפו, זמן קצר לאחר היפסקות ירידת הגשמים היו הרחובות יבשים ממים. במקרים בודדים בלבד היו תקלות שנבעו מבעיות טכניות של הרגע האחרון, כדוגמת רחוב הרב עמיאל, אך הן תוקנו במהירות האפשרית.

בהתאם להערכות האגף לתשתיות ולפיתוח, תכנית להרחבת מערכות התעול בכל אזורי העיר מוערכת בכ-50 מליון ₪, שיכולה לבוא, לא אחת, ע"ח עבודות פיתוח בחינוך ובתשתיות דחופות יותר הנחוצות לכל ימות השנה ולא רק לימים אחדים של גשם בשנה.

לצורך זה זומנה, ביזמת הרב יעקב אשר, ראש העיר פגישה בהשתתפות הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה; אינג' שאול גבירצמן, מומחה ידוע בתחום התעול ובהשתתפות אינג' אלכס בליאצקי, מהנדס האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה.

בפגישה הוצגו הקטעים הבעייתיים בעיר במצב של זרימת מי גשמים חריגה, כדוגמת רח' ז'בוטינסקי מול תחנת דור אנרגיה, רחוב רבי לוי יצחק ורח' אהרונוביץ מול תחנת כיבוי אש.

בהתאם לסיכום תבוצע מדידה בקטעים אלו ותועבר למהנדס התעול לתכנון, שיגיש את התכניות והעלויות הכספיות, ויקבעו סדרי עדיפות מקצועיים וכלכליים.

בד בבד, כבר בוצעו פיתרונות זמניים, עד להכנת התכניות, באמצעות תוספת קולטנים ברחובות כהרב עמיאל, סמטת שד"ל, רחוב ירושלים 18, ובקרוב גם ברחוב רבי לוי יצחק שבשיכון ה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}