כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השמש זורחת: אלפי יח"ד בתוך כשנתיים

בשורה בבית שמש: 1500 דירות לציבור החרדי ייבנו על ידי איש עסקים שוויצרי שרכש חלק מ'אדמות גולובנציץ' • הדירות יהיו מוכנות בתוך כשנתיים • המחירים החל מ: 650 אלף ש"ח • כל הפרטים

סיור הקבלנים בבית שמש. צילום: הגולש מבט
סיור הקבלנים בבית שמש. צילום: הגולש מבט

בעוד הקרקעות אותם הציע מנהל מקרקעי ישראל לעמותות ולקבלנים, נידונים בבג"צים, ומגישי ההצעות עוברים מסע חתחתים שאינו נגמר, בדרך לדירה המיוחלת, בסמיכות מקום נחתם חוזה מהיר, בו נמכר כ-200 דונם שישמשו לבניית 1500 דירות.

איך זה קורה?, איך העיניים שהיו מופנות לקרקע השסועה ממריבות עקובות מדם, שם ניתן לבנות 2100 יחידות דיור, התעלמו משטח גדול בהרבה המאושר לבנייה כבר עכשיו? לא ברור. מה שכן ברור, שאת הפוטנציאל הגלום בקרקע זיהה אש העסקים השוויצרי אוסקר רובינפלד שחתם עם בעלי הקרקע האחים גולובניציץ, על רכישת אופציה לרכישת 1500 יחידות דיור.

בימים האחרונים נחתם הסכם אופציה לגיבוש קבוצת רכישה חרדית ובניית 1,500 דירות על קרקע בשטח של 200 דונם בבית שמש, בשכונת רמת בית שמש א'. הסכם האופציה נחתם בין איש העסקים החרדי אוסקר רובינפלד, תושב שווייץ, לבעלי הקרקע, האחים חיים ואריה גולובנציץ, בהיקף של 400-300 מיליון שקל.

לפי הסכם האופציה, גיבוש קבוצת הרוכשים יעשה בפרק זמן של שלושה חודשים עם אפשרות להארכה לשנה, ויטופל על ידי רו"ח משה ליאון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שישמש המלווה ונאמן כספי הרוכשים.

הקרקע היא חלק ממתחם בשטח של 1,000 דונם ליד רחוב נחל ערוגות בשכונת רמת בית שמש א'. הקרקע בבעלות פרטית של האחים גולובנציץ ועליה תוכנית בניין עיר מאושרת לבניית 3,029 יחידות דיור. התוכנית כוללת בנייה ופיתוח מבני ציבור, מרכזים מסחריים, שטחי קהילה וצורכי דת.

עסקת האופציה היא לרכישת שני מגרשים בשטח המוערך ב-200 דונם, שעליהם ניתן לבנות כ-900 דירות בלבד. זכויות הבנייה יוכלו להתרחב באמצעות ניוד או פיצול, כך שבסך הכל ייבנו בהם 1,500 דירות. עם גיבוש קבוצת הרכישה ומילוי כל התנאים ניתן להתחיל בבנייה, ומועד האכלוס מוערך בעוד שנתיים, כשבשלב הראשון ישווקו 750 דירות. בימים הקרובים יוחלט מי יהיה הגורם שיופקד על ארגון קבוצת הרכישה.

על פי גורמים בשוק הנדל"ן, העסקה נחתמה לפי שווי של 2700 ₪ למ"ר, בקרקע, מה שאומר שדירה בת שלושה חדשים תימכר ב-650 אלף ₪.

המחסור בקרקעות בבית שמש לצד הביקושים לבנייה הפכו את רמת בית שמש לאטרקטיבית ביותר בשוק הנדל"ן, בפרט בציבור החרדי, וגרמו להאצה בחתימת עסקת הענק. את הקרקע רכשו האחים גולובנציץ בראשית שנות ה-90', ומאז ועד תחילת 2000 קידמו תוכנית בניין עיר. את הקרקע לא הוציאו לשיווק עד היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}