כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ניצולי שואה נגד אפל

אפליקציית איי-מוסוליני לאייפון מעוררת סערה • קבוצת ניצולי שואה מסן פרנציסקו שלחה מכתב לחברת אפל בדרישה להסיר את האפליקציה הכוללת את נאומי הרודן האיטלקי הפשיסט מהחנות המקוונת

אייפון. אפליקציה מעוררת סערה
אייפון. אפליקציה מעוררת סערה

קבוצה של ניצולי שואה נגד אפליקציית אייפון, המאפשרת לשמוע את נאומי הרודן האיטלקי בניטו מוסוליני.

קבוצת ניצולי שואה, מסן פרנציסקו שבקליפורניה פנתה לחברת אפל העולמית, בדרישה להסיר מחנות האפליקציות App Store המאפשרת הורדת אפליקציות למכשיר האייפון הפופולארי מתוצרתה, אפליקציה המאפשרת שמיעת נאומים של הרודן האיטלקי הפשיסטי, ששיתף פעולה עם הצורר הנאצי במהלך מלחמת העולם השניה.

הקבוצה טוענת כי האפליקציה "מעליבה את זכר קרבנות השואה והפאשיזם ופוגעת בזכרם". יצויין כי חברת אפל מפעילה סלקציה קשוחה על סוג ואיכות האפליקציות המועלות לחנות המקוונת, כך שהתביעה להסרת האפליקציה מכוונת לכתובת הנכונה.

מפתח האפליקציה, איי-מוסוליני שמה, מסר, כי שיעור ההורדות של האפליקציה, הכוללת קבצי טקסט, אודיו ווידיאו מגיע לכ- 1000 ביום, מספר שאם הוא אכן נכון, הופך את האפליקציה לאחת הפופולאריות בחנות.

מוסוליני, נחשב לנואם מזהיר ששבה את דמיונם ואת הערצתם של מיליוני איטלקים בתקופה שבין שתי מלחמות העולם, הערצה שהפכה במהרה לשלטון דיקטטורי פשיסטי מטיל אימה, שנמשך עד לשלהי המלחמה העולמית.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}