כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סופית: אפשר לפתוח את המכרזים בבית שמש

בקשת נציגי האופוזיציה בבית שמש לצו ביניים כנגד המכרזים ברמת בית שמש ג' - נדחתה: "הכף נוטה לחובתם של המבקשים ולדחייתה של הבקשה" • רגע פתיחת המעטפות הגיע

השר אריאל אטיאס וקברניטי העיר ברמת בית שמש ג'
השר אריאל אטיאס וקברניטי העיר ברמת בית שמש ג'

אפשר להתחיל לנשום: בג"ץ דחה היום (א) את עתירת נציגי סיעות האופוזיציה בעיר בית שמש למתן צו ביניים כנגד מכרזי משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל ברמת בית שמש ג'.

בדברי ההחלטה כתב שופט בית משפט העליון י' עמית: "בהתחשב בהיקף הגדול של המכרז ובנזק המצרפי הכבד שעלול להיגרם לגורמים רבים אם יינתן צו ביניים כבקשת המבקשים, ובהינתן הערכתנו את סיכויי הערעור, הכף נוטה לחובתם של המבקשים ולדחייתה של הבקשה. אשר על כן אני דוחה את הבקשה ומבטל את הצו שניתן בהחלטתי מיום 5.1.2010".

ההחלטה זו מבטלת את ההחלטה הקודמת בה כתב השופט: "בשלב זה אין מקום להקפיא את הגשת ההצעות למכרז כפי שנתבקש. עם זאת, אני נכון להיעתר חלקית לבקשה במעמד צד אחד, במובן זה שאני מורה למשיבים (אבוטבול ומינהל מקרקעי ישראל) להימנע בשלב זה מפתיחת תיבת המכרז. המשיבים יגיבו לבקשה זו תוך 21 יום".

משמעות ההחלטה שניתנה היום היא כי ניתן לפתוח את המכרזים.

בהחלטה שניתנה יום כתב עוד השופט: "דרך המלך במכרזים היא תחרות שוויונית והוגנת. יודגש כי המכרזים פתוחים לכל דיכפין, וספק אם יש מקום להנחת המוצא של המבקשים כי כוחות השוק לא יעשו את שלהם וכי קבלנים ומשווקים במגזר החרדי או העמותות החרדיות 'ישתלטו' על כל המכרזים. הנחות והשערות ספקולטיביות לגבי כוחות השוק שיפעלו או לא יפעלו, אינה מצדיקה לכאורה את בקשת המבקשים לאכוף על משב"ש והמינהל חלוקה מגזרית של המתחמים בשכונה החדשה.

"מה עוד, שעל פי מסמכי המכרזים יש גיוון בטיפוסי הדירות בשכונה, החל מקוטג'ים טוריים וכלה במגדלי מגורים ובנייה רוויה, כך שלכאורה נשמר גם עיקרון השוויון בסיכויים שאוכלוסיות מכל הזרמים יגלו עניין במכרזים".

כתוצאה מדחיית ערעור האופוזיציה, צפויות מעטפות המכרז להפתח כעת - וקברנטי משרד השיכון, כמו גם הנציגים העוסקים בתום הדיור, שכלתה נפשם להראות קצה של פתרון למצוקת הדיור במגזר החרדי, עתידים לנשום לרווחה, ולהתחיל להניע בקצב מהיר את הבניה במקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}