כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אלפי העולים היו בסכנת מוות

אלפי העולים לקברו של רבי יעקב אבוחצירה, עמדו בפני סכנה של ממש • הרשויות המצריות תפסו חוליה שתכננה להתנקש באלפי המתפללים • פיני רוזן, שליח האתר לדמנהור: "הרגשתי כוננות משטרתית מיוחדת"

האבטחה בסמוך לקבר. צילום: פיני רוזן
האבטחה בסמוך לקבר. צילום: פיני רוזן

שלושה שבועות לאחר ההילולא הגדולה בדמנהור שבמצריים, לציון יום ההילולא של הרב יעקב אבוחצירה, סבו של הבאבא סאלי, חושפים מנגנוני הביטחון המצריים התארגנות של ארגון מוסלמי קיצוני, שתכנן לפוצץ את קברו במהלך יום ההילולא.

רבי יעקב אבוחצירא נולד ב-1805 וגדל בתאפילאלת שבמרוקו. בצעירותו למד אצל אביו, רבי מסעוד, ומאוחר יותר היה למנהיג הקהילה.

הוא רצה לעלות לארץ ישראל, אך בשל התנגדות בני נמנע ממנו הדבר. שש פעמים ניסה לעלות לארץ, ובשנת 1879, כשניסה לעלות בפעם השישית הצליח לשכנע את הקהילה שלא ימנעו ממנו מכיוון שבנו, רבי מסעוד, יכול לשמש כרב הקהילה במקומו.

הרב עזב את מרוקו ועבר דרך אלג'יריה, תוניס, לוב ומצרים, שם הגיע לעיר דמנהור. בעת שהותו במקום חלה ונפטר ב-כ' בטבת, לפני 130 שנים בדיוק ושם נקבר. הוא חיבר 12 ספרים במהלך חייו ובמשנתו התורנית התעמק בעיקר בקבלה. הוא השאיר אחריו ארבעה בנים, ואחד מנכדיו, רבי ישראל, הוא הבבא סאלי מנתיבות.

מאז פטירתו נחשב במקום קבורתו למסוגל לישועות, ומידי שנה עולים לקבר מאות אנשים על מנת להעתיר בתפילה ובתחנונים.

היוזמה לביצוע הפיגוע, נחשפה לראשונה ביומון המצרי "אל-מסרי אל-יום", מתבררת כפעילות מתוכננת היטב על ידי ארגון ג'יאהד חמוש. העיתון אף יודע לדווח כי זהו הארגון הגדול ביותר שהוקם במצריים מאז שנות ה-90 -שנועד לפגוע באזרחים ישראלים -, וברשותו כלי נשק בהיקפים לא מוכרים וידע רב.

פיני רוזן, שנסע מטעם אתר 'בחדרי חרדים' להילולא, סיפר היום כי "חשתי בכוננות משטרתית יוצאת דופן. ליוו אותנו לאורך הסע מאות שוטרים, ולכל מקום אליו הגענו, חיכו לנו ניידות ושוטרים סמויים. מפחיד לחשוב מה היה יכול לקרות".

ברשותם של העצורים נתפסו חומרי נפץ, כלי נשק וראשי רקטות ובכללם ראשים של רקטות קסאם, כמו אלה שמייצרים פעילי תנועת חמאס.


חברי החולייה חשודים בתכנון פיגועי טרור נגד יעדים אמריקאים, ונגד גורמים נוספים שאשמים על פי הכנופיה, בכפירה בחוקי האיסלאם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}