כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ה-FBI מציג: קלטות המעקב של פרשת 'דיל'

הבולשת האמריקנית ה-FBI שחררה לפירסום קלטות מעקב חדשות, שצולמו במצלמה נסתרת שנשא המלשין שלמה דוואק • הקלטות מתעדות הצעות שוחד בתמורה לאישורי בניה • קטעי הוידיאו לצפיה

שלמה דוואק. תמונת ארכיון
שלמה דוואק. תמונת ארכיון

היום (א'), התיר בית המשפט לאחר התייעצות עם האף.בי.אי לחשוף שורה של סרטונים בהם נראה ה'מויסר' שלמה דוואק, תוכך כדי פעילותו בהפללת הרבנים ואישי ציבור רבים.

כזכור, 'פרשיית דיל' התפוצצה לאחר ליל האימה בו הגיעו כוחות שיטור ענקיים לעיירה החלאבית דיל, וביצעו שורה של מעצרים בקרב נכבדי הקהילה. הרבנים שהובלו על ידי הבלשים, בטקס ששודר על ידי כל רשתות הטלויזיה בארצות הברית, עוררו סערה גדולה.

האצבע המאשימה הופנתה כלפי שלמה דוואק, בן הקהילה שעשה יד אחת עם החוקרים, וגרם להפללת עשרות מחבריו הקרובים. דוואק לא הסתפק רק בהפללת חבריו, אלא גרם להם במודע לעבור עבירות על החוק, בכדי לרצות את החוקרים שהפעילו אותו.

דוואק, בשנות השלושים לחייו, עסק בנדל"ן, והסתבך מספר פעמים בעסקאות כושלות. אז הגיע לבני הקהילה בבקשה שירחמו עליו, ויצילו את עורו. אלא שההסתבכות האחרונה, שנגעה גם בפלילים, הביאה אותה לחדרי החקירות של הבולשת הפדרלית, שם הוצע לו 'דיל מסריח'. בתמורה להפללת רבני העדה, יקבל דוואק חסינות של עד מדינה.

בהחלטה של רגע החליט שלמה לשרוף את כל הגשרים, ולשתף פעולה עם הבולשת, וגרם לחילול ה' נורא, ולחוסר אימון חסר תקדים בקהילות היהודיות בארצות הברית.

כחמישה חודשים לאחר שהתפוצצה הפרשייה, ה-FBI שחרר בסוף השבוע לפרסום קלטות חדשות המתעדות חלק מהמעורבים בפרשות השוחד והלבנת הכספים בפרשת 'דיל', כשהם מסכמים את עיסקאות השוחד, שהציע להם שלמה דוואק, המשמש עתה כעד נגדם.

בקלטות, שצולמו במצלמה נסתרת קטנה שהוחזקה על-ידי שלמה דוואק, נראים בשחור לבן, בכירי עירייה מעיריית ניווארק שבניו ג'רזי, כשהם סועדים במסעדה ומשוחחים על הכשרת מאות יחידות דיור לבניה, זאת בתמורה לשוחד של 20,000 דולר.

בוידיאו נראה סגן ראש העירייה, לאונו בלדיני כשהוא משוחח עם דואק על הצעת השוחד. אם אכן יתאמתו החשדות נגדו, צפוי בלדיני, הדמוקרט בן ה-74, לכ-20 שנות מאסר.

בין היתר נראה בקלטות גם ראש העיר, ירמיה היילי, כשהוא משוחח עם דוואק.


שלמה דוואק עם בלדיני

NJ corruption trial hidden camera video of Solomon Dwek talking to Leona Beldini



דוואק עם ראש העיר ירמיהו היילי

NJ corruption trial hidden camera video of Solomon Dwek talking to Jerramiah Healy



דוואק מדבר על השוחד

NJ corruption trial hidden camera video of Cheatam Shaw and Dwek talking about Beldini


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}