כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ע יוסף מאבד השמיעה; חדל לקבל קהל

ראשי ש"ס מודאגים: הגר"ע יוסף איבד את השמיעה כמעט לחלוטין וגם מכשירי שמיעה ורמקולים אינם מסייעים • "ההתייעצויות קשות יותר, אבל הוא מתפקד רגיל, יושב ולומד וכותב ספרים"

הגר"ע יוסף. צילום: יצחק לב ארי
הגר"ע יוסף. צילום: יצחק לב ארי

נשיא מועצת חכמי תורה, הגר"ע יוסף, סובל כבר שנים רבות ממצב בריאות רופף. מזה 10 שנים שמנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס אינו שומע באוזן אחת ולא רואה באחת מעיניו, אך כל זאת לא מנע ממנו להמשיך בלימודו כרגיל ולהנהיג ברמה. אלא שלפני כשבועיים חלה ההתדרדרות במצב בריאותו, אז חלה הרב והתגלו מים בריאותיו.

העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' מדווח, בידיעה בלעדית, כי לאחר מספר ימים התדרדרה שמיעתו של הגר"ע באופן ניכר. רופאים שבדקו את הרב טענו כי כשהרב נמצא בשכיבה, חדרו מים לאזור האוזן ויצרו מעין 'פקק', ולכן הרב כמעט ואינו שומע דבר. "לקחו אותו לבית חולים, עשו מספר בדיקות והמסקנה הייתה שצריך לנתח. אלא שהחשש מניתוח היה גדול, שכן מדובר באדם מבוגר ובמצב בריאותי 'לא מושלם', ולכן לא יבצעו ניתוח", אומר אחד מקרוביו של הגר"ע.

בינתיים ניסו בני הבית לסייע לרב עם מכשירי שמיעה שונים, ואף התקינו בבית הכנסת שבביתו רמקולים שיסייעו לו בשמיעה, אך כל זה לא הועיל. "רק בצעקות ישירות לתוך אוזנו הוא מצליח לשמוע", אומר המקורב.

לפי הדיווח, בשל התדרדרות בשמיעתו במהלך השבועיים האחרונים, הפסיק הגר"ע את קבלת הקהל כמעט לחלוטין, ומלבד בני ביתו הקרובים וראשי ש"ס הוא כמעט ואינו מדבר עם איש.

מקרוביו של הגר"ע אומרים, כי המצב אמנם מקשה על ההתנהלות, אך הרב מתפקד כרגיל: "ההתייעצויות הפכו להיות קשות יותר, וצריך לוודא שהרב מקבל את העדכונים. לפעמים הדברים שנידונים עם הרב הם בעלי השלכות מדיניות וחברתיות, ולכן צריך לוודא היטב ששמע את הנאמר. יחד עם זאת, ולמרות גילו המתקדם, הרב צלול כמו לפני 20-30 שנה, הוא מתעדכן בכל המתרחש על ידי ראשי המפלגה, מגיב ומביע את דעתו. הוא גם שמע על ההתכתשויות האחרונות עם יהדות התורה, אבל זה ממש לא מרגש אותו והוא לא עוסק בזה.

"צריך לזכור שמדובר באדם מבוגר, עם כל צלחת של אוכל מגישים לו גם צלחת של כדורים. הוא סובל שנים רבות מבעיות לב, לחץ דם, סכרת, ודווקא בגלל זה צריך להתפעל מזה שהוא מתפקד, יושב וכותב ספרים ורק הולך ומשתבח עם הזמן".

הרופאים העריכו באוזני בני המשפחה כי קיים סיכוי שבתוך חודשיים המצב ישתפר.

פרופסור יוחנן שטסמן, רופאו של הרב ביקש שלא להגיב, בשל צנעת הפרט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}