כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מחליפים יועץ: עו"ד יהודה ויינשטין נכנס לתפקיד היועמ"ש לממשלה

בטקס שנערך במשרד המשפטים היום, החליף עורך הדין יהודה ויינשטיין את מני מזוז בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. מזוז, הדף בדברים שנשא, את גלי הביקורת כנגד המערכת המשפטית

זה שנכנס. יהודה ויינשטיין
זה שנכנס. יהודה ויינשטיין

שש שנות היועץ מני באו היום לסיומן עם העברת שרביט היועץ המשפטי לממשלה לעורך הדין יהודה ויינשטיין שנכנס לתפקידו.

עבור מזוז, שעד היום האחרון עבד במלוא הקיטור, כ15 – 16 שעות ביום, מדובר בסיומה של תקופה בה התפתח מפקיד משפטי אפור, שנחשב לשפוט של השלטון, לאיש משפט מהבכירים שבישראל, הלוטש עיניו למשרת שופט בבית המשפט העליון.

מחליפו של מזוז, עורך הדין יהודה ויינשטיין בן ה-65 הינו מעורכי הדין הפליליים הבכירים בישראל, אם לא הבכיר שבהם. הוא ייצג במהלך שנות עבודתו את בכירי הפוליטיקאים ואנשי ההון בישראל, כשבין לקוחותיו המפורסמים נמנים ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ויו"ר תנועת ש"ס לשעבר, אריה דרעי.

שר המשפטים יעקב נאמן, שהגיש את מועמדותו של ויינשטיין לממשלה, לאחר שהוועדה לאיתור יועץ משפטי לממשלה כשלה בתפקידה והחזירה את המנדט לשר, כתב בנימוקיו לבחירתו של ויינשטיין: "עורך הדין וינשטין בעל ניסיון רב. הוא כיהן כסגן בכיר לפרקליט מחוז המרכז ועם פרישתו מהפרקליטות הקים משרד עורכי דין שהתמחה בעיקר בעבירות צווארון לבן, עבירות כלכליות, משפט פלילי, דיני הסגרה, נושאים הנוגעים לביטחון המדינה, משפט חוקי ומנהלי, שוק ההון, ניירות ערך ונושאי משפט ציבורי. שוכנעתי בפגישתי עם וינשטיין בדבר יכולתו הארגונית והמנהלית, אין לי ספק שהוא יוכל למלא את מירב התפקידים המגוונים המוטלים על היועץ המשפטי לממשלה".

בטקס חילופי היועצים שהתקיים במשרד המשפטים, אמר מזוז כי: "בשנים האחרונות אנו עדים לגל עכור של מתקפות על מערכת המשפט, הפרקליטות ובית המשפט העליון ובכרסום ביראה מפני החוק, ובראש ובראשונה מפני מערכת בתי המשפט". לדברי מזוז, "נוצר הרושם כי התפיסה בעניין כיבוד החוק ומשרתיו היתה לזרא בפני גורמים שונים בחברה הישראלית".

היועץ המשפטי החדש, נשא גם הוא נאום קצר בו אמר כי "יש לי את הזכות והכבוד לחזור למקום בו התחלתי ולמדתי מה הם יושרה והגינות. ליושרה של המוסד ולאמון הציבור בו חשיבות גדולה ובדעתי לעשות כל אשר לאל ידי כדי להיות ראוי לאמון הזה".

עוד הוסיף ויינשטיין ואמר כי "רק בהקפדה על מעמדו העצמאי של המוסד הזה ניתן לקיים מערכת ראויה. הצהרות, חשובות ככל שתהיינה, בדבר ביצור שלטון החוק, מיגור האלימות הגואה והמינויים הפוליטיים הם המובן מאליו, אך אסור שיבואו במקום המעשים עצמם. יש להקדים עשייה לדיבורים".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}