כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אובמה מסכם שנה: איראן הסתבכה איתנו

בנאום מצב האומה שנשא ברק אובמה בפני שני בתי הקונגרס, הבטיח הנשיא: האיראנים ישאו בתוצאות מעשיהם • ומה עם המצב הכלכלי הקשה? נשקם את הכלכלה ונסייע למעמד הבינוני במאבק ההשרדות

אובמה. תמונת ארכיון
אובמה. תמונת ארכיון

בנאום 'מצב האומה' שנשא נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בפני שני בתי הקונגרס, נאום שבא לסכם שנה ראשונה בכהונה הרמה, סיכם למעשה אובמה שנה שתחילתה מלאה בביטחון עצמי של ממשל חדש ושל נשיא טירון הבטוח שבכוחו לשנות את העולם, תחילתה בצעדים נחרצים ובהצהרות נחרצות עוד יותר, וסופה בצליליה עמוקה בסקרים, קשיים במימוש ההבטחות וצדעיים אפורים בשער.

בנאום - אותו נשא אובמה מתוקף סעיף בחוקה האמריקני המחייב את הנשיא לנאום בפניו הנבחרים פעם אחת בשנה, ולדווח על התנהלותו ותוכניותיו להמשך כהונתו, ייחד את עיקר דבריו לנושאי הפנים והכלכלה - צפו למעלה ממחצית אזרחי ארה"ב מחוף לחוף.

"אני מבין את החששות של האמריקנים מהמשבר הכלכלי", אמר אובמה והתייחס לתוכניתו השנויה במחלוקת להצלת הבנקים. "קשה להם לשלם חשבונות, וקשה להם לשלם את המשכנתא בעוד שהבנקים מקבלים מאיתנו סיוע גדול. אני מאמין שהסיוע שלנו לבנקים, ויצירת מקומות עבודה חדשים, הם אלה שיביאו בסופו של דבר ליציאה מהמשבר".

כשחיוך על פניו התייחס אובמה לרפורמה בביטוח הבריאות, אותה הוא ממשיך לקדם, תוך שהוא משלם מחירים פוליטיים כבדים בדרך ואמר: "בשלב הזה, כבר ברור שלא הובלתי את הרפורמה כי זאת פוליטיקה טובה. עשיתי זאת בגלל הסיפורים ששמעתי. בגלל החולים שנמנע מהם טיפול. לאחר מאה שנים של ניסיונות, אנו קרובים להצליח. הבעיה לא תיעלם. עד שאסיים לדבר הלילה, אמריקנים רבים יאבדו את ביטוח הבריאות שלהם. מיליונים נוספים יאבדו אותו במהלך השנה", אמר הנשיא. "לא אפנה את גבי לאמריקנים הללו".

חלק נוסף בנאום התייחס למדיניות החוץ של הממשל, בו שב הנשיא והבטיח לסיים את המלחמה בעיראק במהירות ולהביא להכרעה צבאית ברורה באפגניסטן שתאפשר לסיים את המלחמה גם שם.

בהתייחסו לכשלון המאמצים הדיפלומטיים מול איראן, אמר אובמה: "המאמצים הדיפלומטים חיזקו את ידינו בהתמודדות עם האומות שמתעקשות להפר הסכמים בינלאומיים במרדף אחר נשק גרעיני. לכן, צפון קוריאה מתמודדת עם סנקציות שנאכפות בקשיחות. לכן הקהילה הבינלאומית מאוחדת יותר, ואירן מבודדת יותר. וכשמנהיגי אירן מתעלמים מחובותיהם, שלא יהיה ספק - גם הם ישאו בתוצאות, וזו הבטחה", אמר אובמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}