כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'העדה' נגד 'דגל התורה' בגלל חב"דניק...

עיתון 'העדה' של העדה החרדית תוקף את 'דגל התורה' ומשפחת רביץ, בגלל תלמיד ישיבת חב"ד שינאם בכנסת בשבוע הבא, תחת הכותרת: "הלם ובושה: נער חרדי ינאם בכנסת המינים"

ישראל בכר והידיעה ב'העדה'. צילום: לדעת
ישראל בכר והידיעה ב'העדה'. צילום: לדעת

ישראל בכר, תלמיד ישיבת חב"ד מביתר עלית שינאם במשכן הכנסת ביום חגה - אותו חשפנו לראשונה כאן באתר 'בחדרי חרדים' - הצליח להרגיז חוגים ב'עדה החרדית', היוצאים בקול נגד היוזמה, אותה מגדירים בחב"ד כ"נאום קידוש ה'".

עוד בנושא:
הכנסת מחפשת נואם: בחור ישיבה בן 17
ינאם במליאה: ישראל בכר, חב"דניק בן 17


ה'עדה החרדית', הנלחמת בסמלים ציוניים, וכנגד הכרה בכנסת, אינה מחמיצה הזדמנות לחבוט בנציגים החרדיים, ובעובדה שהאחרונים מביאיםאל הכנסת נער חרדי בכדי שייצג את הציבור החרדי.

עיתון 'העדה' מפרסם השבוע בהבלטה ידיעה שכותרתה: "הלם ובושה: נער חרדי ינאם בכנסת המינים".

בגוף הידיעה מייחס העיתון את היוזמה לנאום דווקא לסיעת 'דגל התורה': "מי שמוביל את המהלך היא מפלגת דגל התורה. הנער בן 17 בלבד נבחר להוציא לעז על הציבור החרדי כמזדהה עם התעשייה הכפרנית של בית המחוקקים עוקרי התורה ומפיריה".

אמנם השיוך ל'דגל התורה' קצת מוזר, כי הרי הנואם משתייך לחסידות חב"ד, אך בשעת החבטות לא תמיד מקפידים העדניק'ס, על זוטות כגון דא.

לבלר העיתון לא מסתפק בהכללת תנועת 'דגל התורה', והוא בוחר לרדת לרזולציות נמוכות יותר, ומכוון את החיצים דווקא כלפי משפחת רביץ.

וכך נכתב בידיעה: "מי שמקדם את היוזמה הזו היא לא פחות מאשר משפחת רביץ שמנהלת את סניף דגל התורה בעיר ביתר, ושהופקדה על איתור בני נוער מרחבי הארץ, על מנת שינאמו בכנסת המינים".

הכותב ממשיך ומפרש את הכוונות הנמצאות בלבם של נציגי הדגל: "בין היתר חפצו ב'דגל התורה' למצוא גם נער – נציג חרדי למרות הסתירה מיניה וביה שינאם במליאה הטמאה ויכריז קבל עם ועולם כי גם הציבור החרדי מזדהה ח"ו עם התעשייה הכפרנית רוויית השחיתות המוסרית ואף נואם בבית אליליהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}