כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פוטין לרב לאזר: אני מודאג מהכחשת השואה

לקראת היום בו מתיימרים עמי אירופה 'להתייחד' עם זכרם של נספי השואה הי"ד, נפגש הרב הראשי לרוסיה, הגר"ב לאזר, עם 'האיש החזק' במעצמה, ראש הממשלה ולדימיר פוטין, ששפע הצהרות בגנות האנטישמיות והביע דאגה מהכחשת השואה

הגר"ב לאזר במפגש עם פוטין
הגר"ב לאזר במפגש עם פוטין

לקראת יום הזיכרון הבינלאומי למלחמת העולם השנייה, נערך אמש מפגש בין ראש ממשלת רוסיה מר ולדימיר פוטין, והרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א, במטרה לשמר את יום הזיכרון ואת מורשת היהדות המפוארת, שנכחדה בימי הזעם על ידי הצורר הנאצי ימ"ש.

ראש הממשלה ולדימיר פוטין, שיבח בדבריו את מאמצי הקהילה היהודית ברוסיה למען ניצולי המלחמה, בין השאר בהפעלת בתי תמחוי, חלוקת תרופות ועוד רבות.

הרב הראשי עדכן את ראש הממשלה על התקדמות בניית מוזיאון היהדות הגדול, שפתיחתו הרשמית תתקיים בעז"ה בעוד כשנתיים ימים, עת יסיימו את עיצוב הפנים של המבנה הענק שכבר עומד על תילו.

כזכור, לפני כשלוש שנים, תרם פוטין את משכורתו של חודש אחד למען מוזיאון זה, שיהווה מוזיאון ליהדות מאז בריאת העולם כאשר חלק נכבד יוקדש על תקופת השואה.

רבה הראשי של רוסיה אמר בדבריו, שהעם היהודי לעולם לא ישכח את העזרה הגדולה של צבא רוסיה בזמן השואה למיליוני יהודים, בשונה מעמים אחרים בברית המועצות, כמו האוקראינים, הלטביים ועוד, שרבים מהם היו שותפים למעשי הזוועה ואף שיתפו פעולה עם כוחות הנאצים הארורים.

עם תום הפגישה, בה גם נטל חלק יו"ר איגוד הקהילות היהודית ברוסיה ר' אלכסנדר בארדה, הדגיש פוטין, את דאגתו מניסיון עיוות ההיסטוריה, ותקוותו שיחד עם הקהילות היהודיות ברוסיה יוכלו להתגבר על זה, למען ולטובת העולם כולו.

הפגישה נערכה בעיר צ'בוקסארי, באיזור צ'ובאשי, מרחק שעת טיסה ממוסקבה, שם נמצא כעת ראש הממשלה לסדרת פגישות עבודה ולאחר הפגישה, סייר הרב הראשי בקהילה היהודית במקום ועמד מקרוב על פעילות 'איגוד הקהילות היהודיות' באזור זה.

לקראת סיום הסיור בקהילה היהודית סוכם על התחלת בניית בניין קבע לבית כנסת חדש ומרווח לטובת ולרווחת הקהילה היהודית המתפתחת באזור זה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}