כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרב אמסלם: זייפו את שמי • הסערה ממשיכה

המכתב שפורסם באתר 'בחדרי חרדים', ובו תלונות על אי סדרים בבחירות לרבנות אשדוד, גרם לסערה גדולה • הרב אמסלם: לא שלחתי את המכתב, פניתי לקצין הכנסת שיבדוק מי עומד מאחורי הזיוף

הרב חיים אמסלם. אתמודד רק בבחירות לא במשהו יזום מראש
הרב חיים אמסלם. אתמודד רק בבחירות לא במשהו יזום מראש

המכתב שפורסם בשעות הצהריים באתר 'בחדרי חרדים' עורר סערה גדולה. לגולשים שהגיעו זה עתה נספר כי אתר 'בחדרי חרדים' חשף מכתב שנשלח ממייל בו שם השולח מזוהה כהרב ח"כ חיים אמסלם, ובו הופיעה רשימת טענות על הפעילות הש"סית בהרכבת רשימת חברי הגוף הבוחר לרבנות אשדוד.

מי שבחש בנושא לא מעט, היה העסקן הש"סי יהודה אבידן, שזכה למכתב גינוי חריף מאדמו"רי בית אבוחצירה. כותבי המכתב, שנשלח אל הגר"ע יוסף, ביקשו בצורה חד-משמעית, להרחיק את אבידן ממוקד ההשפעה, ולתת לאדמו"רים לבית אבוחצירא לנהל את העיר אשדוד כראות עיניהם.

אבידן, שנחשב לאחד העסקנים הבולטים בסיעת ש"ס, נשלח על-ידי התנועה להכשיר את בחירתו של הרב חיים פינטו לתפקיד רבה הראשי של העיר אשדוד. אלא שמי שרוצה להתמודד על התפקיד הוא לא אחר מאשר ח"כ הרב חיים אמסלם.

היריבות הפנים-ש"סית, שזכתה למספר כותרות, הגיעה לשיאה עם שליחת המייל ליועץ המשפטי של משרד הדתות ולעיתונאים, ובו רשימת הטענות כלפי ההנהגה הש"סית והתערבותה הבוטה בהליכים הפנימיים של הבחירות לרבנות העיר. כשבסופו של המכתב איום: אם תוכן המייל לא יטופל במהירות האפשרית, הדברים יועברו לרשויות המשפטיות.

המייל המדובר עורר זעם רב בקרב ראשי ש"ס, הטוענים ששליחת רשימת הטענות היא חציה של כל קו אדום, וכי הרב אמסלם, המשתייך לשורות המפלגה, אינו יכול להמשיך בשום אופן לכהן כחבר במפלגה, בעוד הוא מתסיס נגדה. דרישה כזו הוצבה לרב אמסלם, השוהה בשעה זו בחו"ל.

אלא שהמייל, עליו חתום הרב חיים אמסלם, מתברר כשקרי. לטענת הרב חיים אמסלם, לא הוא שלח את המכתב, וודאי שלא הפיץ את המכתב לעיתונות. המסר הזה הועבר לראשי ש"ס, וכהוכחה ניצחת לנכונות הטענה של הרב אמסלם הוגשה תלונה לקצין הכנסת, ובו הוא מוחה על השימוש בשמו, והתחזות על-ידי שליחת המייל.

לגבי עצם ההתמודדות, עליה טרם הכריז הרב אמסלם באופן רשמי, אמר היום הרב אמסלם למקורביו: "אם המצב יימשך בצורה כזו שחברי גוף הבוחר שייכים כולם לצד שנגדי, אני לא אגיש מועמדות. אני רוצה להתמודד, לא להשתתף בבחירות מוזמנות, בהן אין סיכוי למי שאינו שייך לחונטה".

האם בהגשת התלונה לקצין הכנסת, קנה לעצמו הרב חיים אמסלם שקט מהזירה הש"סית? כנראה שלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}