כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרבצ"ר לשעבר: "מינוי הרב פרץ - מתסכל"

מינויו של הרב רפי פרץ לרב הצבאי הראשי, עורר ביקורת רבה בחוגים רבניים: הרב החדש ללא חתימת זקן • הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס, בהתבטאות נדירה: "הייתי מעדיף רב אחר"

הרבצ''ר הקודם: תא"ל הרב ישראל וייס. צילום: אלי שקד
הרבצ''ר הקודם: תא"ל הרב ישראל וייס. צילום: אלי שקד

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי החליט למנות את הרב רפי פרץ, טייס וסא"ל במילואים, לרב הצבאי הראשי של צה"ל, במקום תא"ל אביחי רונצקי. בתאם לכך, יועלה פרץ בדרגה וישוב לשירות צבאי כבר בחודשים הקרובים.


כיום משמש פרץ ראש מכינה קדם צבאית. הוא מוסמך כרב ונחשב בעיני הזרם הדתי ציוני לאומי ובתוך הצבא כדמות בולטת בתחום החינוך.

על המינוי נשמעו טענות רבות בינהם טענו גורמים רבניים: "הרב פרץ הוא איש מדהים, בעל ערכים ועבר צבאי מכובד, אבל כישוריו התורניים מוטלים בספק ביחס לתא"ל רונצקי, שהיה איש הלכה מובהק, ולאחר מכן רב צבאי שמטרתו הייתה לחנך".

גם הרבצ"ר לשעבר, הרב ישראל וייס מתח ביקורת על מחליפו החדש. הרב וויס אמר היום בראיון לתכנית 'בצהרי היום' עם קובי פינקלר ברדיו קול-חי: "אמרתי לראש אכ"א כבר לפני שבועות אחדים שהייתי מעדיף מאוד שהמינוי לרבצ"ר יהיה מינוי שמגיע מבפנים.

"גם כשאני התמניתי לרבצ"ר היו שמות רבים שהועלו מבחוץ ואני שמח שבסוף התבונה גברה ומינו אדם מבפנים. רבנים שנמצאים משך דור שלם בתוך העשייה הצה"לית וברגע האחרון, רגע לפני שהם מגיעים לפסגה, מבצע הצבא מעקף וממנה מישהו מבחוץ - זה מתסכל. הצבא לא עושה כדבר הזה בשום חיל אחר – לא במינוי קצין חינוך ראשי ולא במינוי קצין רפואה ראשי.

"אנשים גדלים בתוך המערכת ובסופו של דבר מגיעים לראשות המערכת. אני חולק על ההנחה הצה"לית שאין מישהו פנימי שגדל במערכת ושהגיע לבשלות הראויה. בנקודה הנוכחית אל"מ הרב שלמה פרץ הוא מועמד שונה, מועמד אחר, אבל ללא ספק מועמד מאוד ראוי שיש בו צדדים מאוד חיוביים שיכלו להוביל את ראשות הרבנות הצבאית".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}