כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

באמצע החתונה, האבא נפטר • תמונות ווידאו

בעיצומה של חתונה, התמוטט אבי החתן, הרב אורי בויאר זצ"ל, תושב קרית ספר • צוות רפואי עמל להחיותו • מתנדב: "זו הייתה ההחיאה הקשה מכולם" • תיעוד מהחתונה, רגעים לפני האסון

באמצע החתונה, האבא נפטר • תמונות ווידאו
דוד קורן

המחול הפך למספד, השמחה לאסון: באמצע חתונה בלב בני ברק, כשהריקודים שלאחר החופה היו בעיצומם וחבריו של החתן פיזזו סביבו בהתלהבות, השתתקה פתאום התזמורת. הריקודים פסקו, וחרדה מתוחה אפפה את האולם: אביו של החתן, הרב אורי בויאר תושב קרית ספר, שאך לפני דקות רקד וקיבל ברכות מזל טוב, התמוטט ארצה ואיבד את הכרתו.

המקרה המחריד אירע במהלך חתונה באולמי 'וגשל', ברחוב הרב מלצר בבני-ברק. לאחר החופה יצא המחותן לשאוף מעט אוויר, מפני שחש בחולשה, ואז הבחינו מספר אנשים כי הוא מחוויר, מתמוטט ומאבד את ההכרה.

קריאות "הצלה, הצלה" היסטריים קטעו את מהלך החתונה. בתוך דקות הגיעו למקום אנשי צוות מד"א ומתנדבי 'הצלה גוש דן', שעמלו זמן רב בנסיונות ההחייאה באמצע האולם.

חבריו של החתן ושל האב, המחותנים, וכל משתתפי החתונה, קראו פרקי תהילים בדבקות, לרפואתו של האב שהיה שרוע בחניון סמוך לאולם, כשצוותי הצלה רוכנים מעליו ומנסים להציל את חייו.

תוך כדי נסיונות ההחייאה, פונה אבי החתן לבית החולים 'מעייני הישועה', כשמצהו מוגדר קשה.

בבית החולים נקבעה פטירתו.

בדיעבד התברר, כי כבר באולם הבינו המתנדבים כי כבר אין מה לעשות, אולם בכדי שלא להשבית את השמחה, בחרו להעבירו לבית החולים, ושם לקבוע את מותו.

במהלך החתונה החתן עצמו לא עודכן על פטירת אביו. שאר בני המשפחה הנמצאים באולם קיבלו את הבשורה המרה.

המנוח, הרב אורי בויאר ז"ל הוא תושב קרית ספר, בן 65, אב ל-13 ילדים - הקטן ביניהם בן 13 בלבד.

הלווייתו תצא היום, יום חמישי, בשעה 12:30 מרחוב אור החיים 23 במודיעין עילית להר המנוחות בירושלים, כשהחתן ייצא מבית המשתה ישירות לבית האבל.

החתן בריקוד בעיצומה של החתונה. צילום: דוד קןרןצילום: החתן בריקוד בעיצומה של החתונה. צילום: דוד קןרן
החתן בריקוד בעיצומה של החתונה. צילום: דוד קןרן

מתנדב 'איחוד הצלה', אברהם לוין, מספר בראיון לאתר 'בחדרי חרדים':

"אני גר בקרית אתא, אך הייתי בבני-ברק לצורך סידורים אישיים. שמעתי בגל הארצי במירס על אדם שנמצא מחוסר הכרה בחניון אולמי ווגשל, מרחק כמה בניינים ממני, וחיש מהר הגעתי למקום.

"ראיתי אדם מבוגר, לבוש חגיגית ומחוסר הכרה, סמוך לרכבו. יחד עם מתנדבים נוספים התחלנו בפעולות החייאה, במשך כחצי שעה, כשצוות ניידת טיפול נמרץ מצטרף אלינו, עם החייאה מתקדמת. לצערי הרב, לא הצלחנו להחזיר לו דופק, ופינו אותו לבית החולים מעייני הישועה לקביעת מוות".

אברהם ממשיך ומתאר את ההחייאה סמוך לאולם: "השתתפתי בעשרות החייאות, אך זאת ההחייאה הקשה מכולן.

"אבי החתן אמר לבני משפחתו כי אינו חש בטוב, והוא יוצא לנוח ברכבו. לאחר זמן מה ניסו לדבר איתו, וראו שאינו מגיב, והזעיקו מיידית את כוחות ההצלה שניסו להחזיר את הדופק ואת החיים ללא הצלחה. ההחייאה סמוך לאולם בו מתחתן בנו הייתה קשה מאוד מבחינה רגשית. חתנו של המנוח ובנו ביקשו מאיתנו לכבות את הסירנות ולמנוע את ההמולה שמסביב.

"אני רוצה לנצל את הבמה של האתר שלכם, לפנות לקהל הסקרנים: זה היה ממש בלתי נסבל להחיות בן אדם, ובו זמנית להרחיק את הסקרנים.

"בני המשפחה ביקשו מאיתנו מספר פעמים להרחיקם, כשראש בני משפחתם מוטל לפניהם מחוסר הכרה. זה לא הזמן המתאים לעמוד ולשאול בקול רם: מה קרה? מי זה? אני כבר לא מדבר על סתם אירועים שגם שם זה ממש לא נימוסי, לעמוד סביב מגישי העזרה ולחפור בכל הפרטים.

"כאן היה מדובר ב'אמצע' חתונת בנו. כאשר אך לפני מספר דקות כולם רקדו ופיזזו סביבו. ופתאום זה נופל עליהם. אין לכם מושג כמה זה קשה לבני המשפחה, כאשר אנשים לא יכולים להמיר את ייצר הסקרנות שלהם, עם קצת נימוסים ולעזוב את המקום מבלי שתדעו בדיוק מה קרה.

"הם לחוצים, מפוחדים, לא יודעים מה יקרה בעוד רגע, ותוך כדי מתמודדים עם עשרות סקרנים שלא מפסיקים להתקהל סביב. סקרנות היא מידה טובה ורעה. השתדלו להתאפק כאשר זה מתחיל להתקרב לחלק השלילי".

<>



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}