כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המירוץ להכשר: גרסת המקומונים • חשיפה

הרב קארפ יוצא למאבק נוסף, כשהיעד הפעם הם מקומוני קרית ספר • במכתבו הוא תוקף בחריפות את ה'זוהמה' שמפיצים המקומונים, ומזהיר: "מי שאין לו הכשר, שלא יעז לחלק את העיתון" • פרטים ומסמכים

המירוץ להכשר: גרסת המקומונים • חשיפה
כתבה, מקומונים,

המאבק בכלי התקשורת החרדיים, שהחל ב'תחנות האינטרנט', עובר השבוע גם למקומונים בערים החרדיות. במכתב ששיגר השבוע הרב משה מרדכי קארפ מקרית ספר, הוא מוחה על העוולות הנוראות הנעשות על-ידי המקומונים, ומזהיר כי מקומון שלא יעמוד תחת השגחה של ועד הרבנים, "לא יעזיו להוציא עיתונים בעירינו".

מה שעורר את זעמו של הרב קארפ היו פרסומים שונים, ביניהם על תחנות דלק העובדות בשבת, וכתבות המועתקות מהאינטרנט המתועב. כמו-כן הדפיסו המקומונים פרסומות על מסעדות בעיר השכנה מודיעין, שאינם תחת כשרות מהודרת.

המכתב מזהיר גם מפרסומות שפורסמו בעיתון, על קו תוכן טלפוני שאינו תחת פיקוח של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', ו"מלעיט את הציבור בלשון הרע ורכילות, וגורם לבני הנוער להיות מכורים לקו 'ללא הפסקה', והוציאו אברכים רבים מספסלי בית המדרש", כך על פי המכתב.

המאבק מכוון גם כלפי המקומון הוותיק 'ידיעון', שאינו כפוף, כשאר העיתונים, לעירייה ולעומד בראשה, יעקב גוטרמן.

ראשון החלוצים שציית לקריאת הרב קארפ היה המקומון 'ענין חדש', שפרסם השבוע בעמודו הראשון, כי העיתון ייצא, החל מהשבוע, תחת בפיקוחו של הר''ד גולדשמיט, רב 'קהילת אשכנז' בעיר.

המקומון 'רב מכר' פרסם אף הוא מודעת הבהרה, אןתה כתב א. רוטבארד: "עקב שהותי בחו''ל השבוע, לא היה שייך לטפל בעניין פיקוח העיתון ע''י ועדה רוחנית, והענין יטופל בס''ד בשבוע הבא".

מבירור שערכנו עם הנהלת המקומון העצמאי 'ידיעון', מתברר כי הם נמצאים במגעים עם רבני העיר. במהלך השבוע האחרון התקיימה פגישה עם רב העיר, הגאון רבי מאיר קסלר, על מנת לקבל את הכשרו לעיתון.

בעלי המקומון הרביעי 'הפרסומון', מחפשים לעצמם בימים אלו רב ומורה הוראה שיעניק הכשר למקומון שבבעלותם.

כעת נותר רק להמתין ולראות, מי מבין המקומונים יזכה להכשר "המהודר ביותר" - הכשרו של הרב קארפ, שיזם את מתן ההכשרים.

אנחנו נמשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}