כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ושוב: דיין על ספסל הנתבעים • חשיפה

הפך לאופנה: ישראל קלוגמן, העומד בראש חברת פרסום, תובע את הדיין הגר"ב אדלר מבד"ץ אגו"י, לדין תורה • העילה: חוב של 7,885 ש"ח • התובע: הרב לא נתבע, הוא זומן לגביית עדות. שלחנו תיקון

בית דין. צילום אילוסטרציה
בית דין. צילום אילוסטרציה

שום דבר לא הכין את חבר בד"ץ אגודת ישראל לזימון המפתיע לבית הדין. הדיין, שנדהם מהזימון, צפוי לשבת בפני דיינים אחרים, ולהתדיין בדין תורה, כאשר בעל הדין התובע אותו הוא ישראל קלוגמן, מנהל חברת הפרסום 'קליעה למטרה' בבית שמש.

במצב הדברים שנוצר בימים אלה, תיתי לו לרב קלוגמן התובע, שלא למד מקודמיו, והשכיל לתבוע את הדיין, לכל הפחות לדין תורה בפני בית דין כשר, ולא מימש את אופציית הערכאות שהפכה להיות פופולארית מאוד בעת האחרונה.

אתמול, הגיע למשרדי בד"ץ אגודת ישראל השוכן במבנה הידוע של אגודת ישראל ברחוב פרס בירושלים, מכתב שנשלח מהדואר ביום ראשון, ט' בשבט.

במכתב, הנושא את לוגו בית הדין 'הישר והטוב', נקראים דייני בית הדין להתייצב לדין תורה שיתקיים מחר, יום חמישי י"ג בשבט. דין התורה יתנהל כנגד הנהלת בית הדין, ונגד חבר הבד"ץ הגאון הרב בנימין אדלר.

התובע הוא לא אחר מאשר ישראל קלוגמן, מנהל חברת הפרסום 'קליעה למטרה' מבית שמש. קלוגמן הוא בנו של העיתונאי בן ציון קלוגמן, ונכד לעיתונאי מנחם קלוגמן, שניהם עובדי עיתון המודיע.

העילה לתביעה: תשלום על מודעות שפורסמו בעיתון המודיע, בסך 7,785 ש"ח.

בהנהלת הבד"ץ הופתעו לגלות כי ויכוח על סכום פעוט יחסית, מתגלגל לכדי תביעה בבית דין אחר. בהנהלת בית הדין טוענים, כי יותר מכך הופתעו כי התובע לא הסתפק בזימון המנכ"ל ועוזרו אלא אף שרבב לתביעה את אחד הדיינים המפורסמים בירושלים.

"להווי ידוע, כי חטאו של הרב אדלר היא אי שמירת מרחק, לטעמם של התובעים מאישיות שהוכרזה בלתי רצויה במחוזותיהם", אומר גורם המקורב לבית הדין של אגודת ישראל, כשכוונתו, כמובן למנחם פרוש, השומר על יחסים חמים עם הדיין הרב אדלר.

"לא זו בלבד", אומר אותו גורם, "אלא שבהזמנה לדיון נכתבו שמות המנכ"ל הר"ר צבי גפנר ועוזרו יוסף דריימן, חתנו של הרב פישביין שפרש, בצמוד לדיין הגר"ב אדלר שליט"א, שזכה לתואר זהה לפקידים, 'הר"ר שיחי'' ותו לא".

מבירור שנערך עולה, כי עילת התביעה היא פרסום מודעה מטעם בד"ץ אגודת ישראל, דרך חברת הפרסום 'קליעה למטרה', שגבה תוספת עמלה.

בהנהלת הבד"ץ סירבו לשלם את תוספת העמלה, בטענה כי בד"ץ אגודת ישראל מקבל מחיר מיוחד ומוזל מול העיתונים המודיע, יתד נאמן והמבשר.

הנהלת הבד"ץ העבירה את התשלום עבור המודעות, אך סירבה להעביר את יתרת התשלום, כאמור מהטענה שישנו מחיר מוסכם ומוזל.

כך או כך, בגין אותה תביעה, ייגרר מחר הדיין הגר"ב אדלר לדין תורה בפני בית דין אחר, יחד עם חברי הנהלת הבד"ץ, כשסלע המחלוקת היא, האם בד"ץ אגודת ישראל זכאי למחיר מוזל, או שעליו לשלם כמו כל חברה מפרסמת.

כמה שעות לאחר פרסום הדברים, התברר שבקרבתו של התובע טוענים כי הדיין הרב אדלר לא נתבע לדין תורה, אלא זומן לצורך מתן עדות בלבד.

ובאשר למסמך המצורף בזה, המזמן מפורשות את הרב אדלר להתייצב לדין תורה? ב'קליעה למטרה' טוענים כי לאחר המכתב הזה, נשלח מכתב מתקן, שבו מובהר כי במכתב הראשון נפלה טעות, וכי הרב אדלר לא מוזמן להתייצב לדין תורה, אלא למתן עדות בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}