כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגראי"ל ביקש: 'ר' אמנון, בוא נשתף פעולה'

בימי מתיחות בין עדתית המלובה בידי לבלרים, ביקר הגראי"ל שטיינמן בביתו של הרב אמנון יצחק • הגראי"ל ביקש את עזרת המארח בהקמת פרויקט ארצי לחיזוק גדרי הבית בציבור הכללי • וידאו וסיקור

בביקור ההיסטורי,
בביקור ההיסטורי,

המחזה הנדיר שהתרחש היום ברחוב רבינוביץ בבני ברק, השכיח לשעה ארוכה את מלחמת העדות שיש מי שמנסה להשליט בכוח על הרחוב החרדי.

דווקא בעיצומם של ימי מתיחות בין-עדתית קשה בתוך הציבור החרדי, המובלת ומלובה בידי לבלרים ועסקנים, נערכה פגישה חסרת תקדים בביתו של הרב אמנון יצחק, מגדולי מחזירי התשובה בעולם כולו. ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן טרח ועלה לביתו של הרב אמנון יצחק, לצורך דיון בנושא העומד ברומו של עולם.

הביקור היה פרי יוזמתו של הגראי"ל. הוא ביקש להיפגש עם הרב אמנון יצחק, והודעה על כך נמסרה לאנשיו של האחרון.

הרב אמנון יצחק הודיע מייד כי הוא זה שיעלה לביתו של ראש הישיבה ברחוב חזון איש 5, וישמע ממנו על הנושא אותו מבקש הגראי"ל להעלות. מקורבי ראש הישיבה שמסרו לו על מוכנותו של הרב יצחק לבקר בביתו, הופתעו לנוכח סירובו של הגראי"ל. "אני רוצה ללכת אליו בעצמי", הודיע הגראי"ל נחרצות, ונתן לאנשי ביתו להבין כי לא ייתן לאיש להזיזו מהחלטתו.

בשלב הזה נכנס לתמונה הרב אמנון יצחק עצמו, שהתחנן שהגראי"ל לא יטרח לעלות לביתו. הוא ביקש מבני ביתו של ראש הישיבה כי יעשו הכל בכדי להניאו מכוונתו. "כבוד הוא לי לעלות לרב, חלילה לי מלהטריחו", מסר הרב אמנון יצחק. אולם הגראי"ל השיב: "בשביל נושא כזה, שווה לטרוח".

הבוקר יצאה לפועל הפגישה האמורה. הגראי"ל יצא מביתו, נכנס לרכבו ונסע לביתו של המארח הנרגש.

כאשר פמליית ראש הישיבה הגיעה אל בניין מגוריו של הרב אמנון יצחק, התברר כי המעלית אינה תקינה. המשמשים החלו להתייעץ בינם לבין עצמם, אבל הגראי"ל עצמו הודיע: אני עולה במדרגות.

ראש הישיבה לקח את למעלה מ-90 שנותיו, והחל לטפס בגרמי המדרגות. כך עלה 3 קומות, עד שהגיע למפתן ביתו של הרב אמנון יצחק, שהיה כולו נרגש.

הפגישה עצמה, הייתה קצרה, אך לבבית. היסטורית, אך עניינית. לאחר מילות נימוסין קצרות, ניגש הגראי"ל הישר לעניין.

ראש הישיבה שיתף את המארח בתוכניתו להקים פרויקט גרנדיוזי שיעודד את שמירת טהרת המשפחה בציבור הכללי, ותציל מיליוני יהודים מאיסורים חמורים.

הגראי"ל המשיך ואמר, שמכיוון שלרב אמנון יצחק ישנן זכויות רבות בכך שקירב המוני יהודים לחיי תורה, הוא מבקש להיעזר בניסיונו ולקבל ייעוץ אסטרטגי כיצד למצוא מסילות ללב הציבור הישראלי ולהביא לידי חיזוק גדרי הבית היהודי בקרב ההמונים. הוא הציע לרב אמנון יצחק שיתוף פעולה בנושא, וביקש לשמוע ממנו רעיונות לקידום התוכנית.

הרב אמנון יצחק שמע, והביע את הסכמתו להיות חלק מתוכנית חשובה שכזו.

בסיום הביקור, האציל הגראי"ל את ברכותיו על הרב אמנון יצחק, על אנשיו, ועל הילדים שהתאספו בבית וחפצו לחזות בזיו פניו.

דקות לאחר שהחלה, הסתיימה הפגישה. הגראי"ל טרח וירד במדרגות הבית, כשהמארח מלווה אותו בהתרגשות.

בפתח הרכב נפרד ראש הישיבה מגדול המחזירים בתשובה, שהבטיח לסייע ככל שניתן לרעיון הגדול שנהגה בראשו של ראש הישיבה.

המוני הסקרנים שראו את ראש הישיבה נפרד בלבביות כה גדולה מהרב אמנון יצחק, אותו טרח לבקר בביתו, שפשפו את עיניהם מתדהמה. הם הבינו כי גם אם ישנה מלחמה בין הציבור הליטאי לבני עדות המזרח, הרי שהיא מתנהלת רק בעיתונים, בעיקר בעיתון מסוים. גדולי ישראל מזה, ורבני הציבור הספרדי מזה, אוהבים אלו את אלו, מעריכים אלו את אלו, ואינם שועים לשועלים הקטנים המתאמצים לחבל בכרם השלום ביהדות החרדית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}