כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יכה הרב חיים את הרב חיים • אשדוד בוערת

הבחירות לרבנות אשדוד קרבות, והמועמדים שולפים את נשק יום הדין • אדמו"רי בית אבוחצירה שלחו מכתב נגד נציג ש"ס, ומכתב מזויף נשלח ליועמ"ש בו מואשמת ש"ס בשחיתות • הפרטים והמסמכים

הרב חיים אמסלם. לא מוותר. צילום: ערוץ 2
הרב חיים אמסלם. לא מוותר. צילום: ערוץ 2



הבחירות לרבנויות הערים מצליחות לעורר את הדוב(ר)ים מרבצם. בכל עיר בה נפטר הרב, מתחיל מחול שדים, סביב התפקיד. קומץ המשרות לתפקיד היוקרתי, גורם לאנשים שבימים כתיקונם שומרים על כבודם ומעמדם, לצאת משליטה לחלוטין.

די לראות את הסאגה הבלתי נגמרת בעיר ירושלים בכדי להבין שבחירות לכנסת הם רק ראי קטן לבחירות האמיתיות. הבחירות לרבנות. את כל מה שאתם מכירים מהבחירות הכלליות, תראו גם בבחירות לרבנות: אסטרטגים, ספינרים, יחסי ציבור משומנים, עתירות לבג"ץ, ועוד טריקים השמורים רק לבחירות לרבנות.

לא היינו נדרשים להקדמה זו, לולא הבחירות באשדוד. הבחירות לרבנות העיר אשדוד, הצליחו לחמוק מהרדאר התקשורתי. אולי זה המרחק הגיאוגרפי, ואולי דווקא המרחק התרבותי הם שגרמו לכלי התקשורת להעלים עין מהבחירות האמוצינליות המתנהלות בעיר הדרומית, אך ודאי שהם לא זכו לסיקור הולם, תהא הסיבה אשר תהא.

באשדוד מתמודדים לתפקיד הרב, שני שמות מרכזיים. הרב חיים פינטו, המקורב לצמרת הש"סית, וזוכה לתמיכה מוחלטת מהם. והרב חיים אמסלם, שנהנה מתמיכת האדמו"רים לבית אבוחצירה.

מי שמנהל את מערכת הבחירות מטעם סיעת ש"ס, הוא יהודה אבידן. אבידן, פעיל ש"סי ידוע רוקח בחודשים האחרונים את רשימת חברי הגוף הבוחר, ועושה הכל בכדי שלא יהיו הפתעות ביום הבוחר, והרב פינטו ייבחר לשביעות רצון הבוסים.

אלא שח"כ הרב חיים אמסלם, לא טומן ידו בצלחת. יש שיאמרו שאמירותיו השנויות במחלוקת אותם הפיץ לאחרונה בכלי התקשורת נועדו אך ורק בכדי לעורר את הקודקודים בש"ס, ולגרום להם לשלוח אותו מהכנסת ללשכת הרב באשדוד. כך או כך, עשה הרב אמסלם ככל שביכולתו על מנת לקבל את התמיכה מהצמרת, אך ללא הועיל.

הבחירות נקבעו לכג' אדר, והרב חיים אמסלם רואה כי כלתה אליו הרעה, חברי הגוף הבוחר שייכים רובם ככולם למחנה השני, ואנה הוא בא?.

במכתב ששלחו אדמו"רי בית אבוחצירה התמוכים ברב אמסלם לגר"ע יוסף, הם הביעו את דעתם, כי אין לאפשר ליהודה אבידן להתערב בפוליטיקה המקומית. המשמעות ברורה: אל תתערבו לנו באשדוד. תנו לנו למנות רב מטעמנו. אבידן, אמנם ספג את האש אך לא באשמתו, הוא רק העביר מסר מוסווה: אשדוד היא ממלכה שלנו, אנחנו לא רוצים עזרה מבחוץ.

אך נראה כי המסר טרם נקלט. ראשי ש"ס לא מתכוונים לעת עתה ליסוג מהתוכנית למנות את הרב פינטו לרבה של אשדוד. הליך הבחירות ממשיך.

מה שעורר סערה הוא מכתב, שבדיעבד הוא ככל הנראה מזויף, שנשלח ליועץ המשפטי של משרד הדתות ישראל פת, על ידי מי שמכנים את עצמם כחברי העירייה, חברי המועצה הדתית, וגבאי בתי הכנסת, ובו נפרשת יריעת מינוי חברי גוף הבוחר. המכתב מסביר את מערכת הקשרים של כל אחד מחברי הגוף הבוחר לצמרת הש"סית, וקובל על אי שויוניות.

המכתב מזהיר כי זהו קדימון, אך באם לא תתקבל החלטה להחליף את חברי הגוף הבוחר באנשים הגונים ונייטרלים, הרי שמסתמנת תביעה משפטית כנגד הליך הבחירות.

האם בעוד כחודש נראה את הרב פינטו יושב על כס הרבנות, או שאנשי משפחת אבוחצירא ישלופו אי אלו שפנים מהכובע, אנחנו ניאזר בסבלנות, ונעדכן על כל התפתחות בפרשה שמסעירה את הדרום.



המכתב המזויף שנשלח







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}