כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרבצ"ר החדש: הרב רפי פרץ

סא"ל הרב רפי פרץ, טייס וראש המכינה הקדם צבאית עצם, יחליף את הרב אביחי רונצקי, שיסיים את תפקידו בקיץ • הרב פרץ משתייך לזרם המתון בציונות הדתית • קצין בכיר: עשו לרבצ"ר סיכול ממוקד

הרב רפי פרץ. צילום דו"צ
הרב רפי פרץ. צילום דו"צ

רב ראשי חדש לצה"ל: לאחר שהודיע לפני מספר שבועות על סיום כהונתו של הרב הצבאי הראשי, הרב אביחי רונצקי, הודיע היום (ג) הרמטכ"ל על כוונתו למנות לתפקיד הנחשק את הרב רפי פרץ, ראש המכינה הקדם צבאית עצם.

הרב רפי פרץ, טייס וסא"ל במילואים, שירת כטייס מסוקי יסעור, ומשמש עד היום כמדריך במילואים בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. מזה 15 שנים עומד הרב בראש המכינה הקדם צבאית עצם, ששכנה עד לפני 4 שנים וחצי בהתנחלות עצמונה בגוש קטיף. עם מינויו יועלה סגן אלוף הרב פרץ לדרגת תת-אלוף.

מינוי הרב הצבאי הראשי נעשה כמקובל, לאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגר"ש עמאר, והרב הראשי הגר"י מצגר. המינוי אושר על-ידי שר הביטחון, מר אהוד ברק.

הרב פרץ מזוהה עם הקו המתון בציונות הדתית, ויהיה הרבצ"ר הראשון ללא זקן. למרות ההערכה הרבה שרכש לעצמו הרב פרץ במהלך שנותיו בצבא ובישיבה, נשמעה גם ביקורת בקרב המחנה הניצי דתי על בחירתו.

אתר ערוץ 7 מצטט קצין בכיר במילואים שאמר: "מדובר בעוד החלטה שערורייתית המנסה לבוא חשבון עם הציבור הדתי לאומי. הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ הביא את הרב רונצקי כי הכיר את מעלותיו וידע כי האיש הזה יוכל להחזיר את האימון לצה"ל, לאחר גירוש היהודים. הרב רונצקי הוא בעל יושרה גדולה, שהביא למהפך ברבנות הצבאית - הוא לקח בני תורה ושילב אותם בגדודים, הוא ירד עם הלוחמים לשטח והכניס רוח יהודית בצה"ל. עשו לו סיכול ממוקד", אמר הקצין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}