כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

זעקת הבן: "זו שמועה, אבא לא התעורר"

הטרגדיה בבקעה: שמועה שנפוצה, הפיחה תקווה בלבבות רבים • בשיחה עם בנם של הזוג השוכבים על ערש דווי, מתברר שהמצב רחוק מלהיות מעודד • "אבא לא התעורר. הציעו לו תפילין, והוא הנהן"

חתונת הבן, נחמן מיימוני, בבית החולים. צילום: עזרא לנדאו, בחדרי חרדים
חתונת הבן, נחמן מיימוני, בבית החולים. צילום: עזרא לנדאו, בחדרי חרדים



אפלולית מעוררת דיכאון אפפה אמש את קירות מחלקת טיפול נמרץ בהדסה עין כרם. אחד מבני משפחת מיימוני התקרב בפחד אל מיטת אביו, השוכב ללא ניע מאז תחילת השבוע שעבר. דמעות זלגו מעיניו, ושפתיו רחשו תפילה. "אולי הפעם", הוא מלמל לעצמו. "אולי הפעם זה יילך".

הוא ניגש אל המיטה שאביו שוכב עליה נטול הכרה, ושאל בחרדה: "אבא, אתה רוצה להניח תפילין?". עיניו של האב הוסיפו להיות עצומות.

הציבור החרדי כולו הזדעזע בשבוע האחרון מסיפורה הטראגי של משפחת מיימוני מהיישוב עמנואל. כולם התאחדו בתפילות, השתתפו בצער המשפחה וייחלו לנס גלוי שיקרה לזוג ההורים השוכבים על ערש דווי בשבוע שאמור להיות היה בין העליזים בחייהם.

אלא שהנס בושש מלהגיע. בינתיים, התקיימה חתונתו של הבן, נחמן מיימוני, שהוקדמה ביומיים, מחשש מפני הבאות. לא היה מי שלא הזיל דמעה כאשר שמע על החתונה שעצב תהומי ושמחה זהירה נמהלו בה.

בני המשפחה החליטו שלא לקחת סיכונים, עקב מצבם המאוד קשה של ההורים. במשפחה הוחלט להקדים את החתונה, ולקיים אותה הלילה בבית החולים, בסמוך למיטותיהם של ההורים מחוסרי ההכרה.

תזמורת מאולתרת שהתנדבה לנסות ולשמח בחתונה העצובה, ניגנה שירים נוגים. 'מכניסי רחמים' הרטיט את הקהל, העביר צמרמורת בכולם, ואיחד את קומץ המשתתפים בתפילה, כי להורים יקרה נס גלוי.

מקורבים למשפחה וסתם יהודים טובים גייסו בתוך שעות את כל הנדרש לחתונה, והתרימו לשם כך בעלי חנויות שהסכימו להלביש את 18 הילדים לכבוד חתונת האח. במקום גוייס קייטרינג, אולתרה תזמורת צנועה. בית החולים העמיד את אולם הבריתות לטובת החתונה.

שבוע השבע ברכות, שהסתיים אמש, היה רווי בתפילה ובדאגה.

אתמול, שעה קלה לאחר שה'שבע ברכות' האחרון, שנערך ביבניאל, הסתיים, נפוצה בציבור החרדי שמועה, שהקפיצה לבבות רבים, לאמור: האבא, ר' עמוס מיימוני, התעורר לחיים, ואפילו ביקש מבנו שיניח לו תפילין.

השמועה הדרמטית ריגשה רבים, וגרמה לאופטימיות רבה. היו שאמרו: בזכות השמחה. היו שהתבטאו: מתנת נישואין לזוג הטרי והעצוב.

אבל מסתבר, שבשעה שבה מופרחות שמועות שונות בקווי הנייעס הטלפוניים - בקומת הטיפול הנמרץ בהדסה, המצב רחוק מלהיות מעודד בינתיים.

שיחה כאובה ורוויית דמעות שמקיים הבן הבכור, רפאל, עם כתב האתר, מגלה תמונה שונה לחלוטין.

"אוי, הלוואי והשמועה הזאת הייתה נכונה", נאנח בנם של עמוס ואורה מיימוני.

"לצערי הרב, אני לא יכול לומר שהשמועות נכונות. הן ממש לא מדויקות", אומר ר' רפאל מיימוני בעצב. "אבא ואמא שרויים עדיין בתרדמת קשה, וזקוקים לרחמי שמים מרובים.

• על מה התבססה השמועה שנפוצה אתמול, שהלוואי והיה בה מן האמת?

"אחד הילדים ניגש למיטה של אבא, ושאל אותו אם הוא רוצה להניח תפילין. אבא קצת הנהן בראש. לא יותר מזה. אולי אפשר לפרש את זה כשיפור מסוים בתגובות לגירויים, אבל התעוררות זו עדיין לא.

• מה מצבה של האמא?

"האמא שרויה באותו מצב קשה. היא זקוקה עדיין להרבה מאוד רחמי שמים".

• ימי השבע ברכות של אחיך הסתיימו?

"כן, אתמול הסתיימו ימי השבע ברכות. אתמול בלילה עשינו ביבניאל מסיבת שבע ברכות אחרונה".

• איזו אישיות רוחנית עומדת עימכם בקשר?

"רב הקהילה, הרב אליעזר שלמה שיק. הוא שוהה בחו"ל, אבל הוא עומד בקשר יומיומי ומדבר מדי יום עם כל אחד מאיתנו בפני עצמו. הוא אומר לנו שנתפלל יחד, שנמשיך להתפלל".

נא להתפלל עבור עמוס כמוס בן יהודית תורכיה, ואורה קלרה בת נעמי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}