כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יו"ר 'לב לאחים' על ספסל הנתבעים

יו"ר 'לב לאחים', הרב אליעזר סורוצקין, זומן לבימ"ש השלום בת"א בעקבות תביעה שהוגשה נגדו • מי הגיש את התביעה? • מה פסק השופט? • ואיך נגמר הכל בתרומה לארגון • כל הפרטים ותמונות מבית המשפט

יו"ר 'לב לאחים' על ספסל הנתבעים
דוד קורן

נדמה שאת עבודת הקירוב אותה עושים מידי יום פעילי 'לב לאחים' אין צורך להציג. החל מהרשמת תלמידים למוסדות תורניים בכל רחבי הארץ, עובר בחוגי בית למתחזקים, וכלה בארגון סמינרים לאנשים המגששים את דרכם הרוחנית.

מי לא זוכר את ערבי השידור בהם השתתף הרב אורי זוהר, שם היה מזמר במלא גרונו: "שירו איתי 1-800", שנועדו להביא עוד ילדים לחינוך תורני בערי הפריפריה.

בשנים האחרונות, הפעיל ארגון 'לב לאחים' שירות טלמרקטינג, שנועד לעניין הורים בבתי ספר תורניים. שירות הטלמרקטינג מוכר מחברות רבות, בניהם ועדות הצדקה. מרים השפופרת שומע מהצד השני, מענה אלקטרוני המסביר לו על המוצר אותו הוא רוצה להציע – במקרה הזה לימודים תורניים, וברצותו עובר לקבלת שירות, ובאי רצונו הוא מנתק את השיחה.

לפני כמספר שנים נחקק חוק האוסר את שירותי הטלמרקטינג על עסקים, החוק הגדיר במפורש את המותר ואת האסור, וכתב כי אין להציע שירותים בהם יש רווח, על ידי טלפונים למספרים שלא הביעו את רצונם בשירות.

אלא שמסתבר שיש בעם ישראל אנשים קנטרנים שיעשו הכל בכדי לנגח מוסד שכל ייעודו להיטיב. בתביעה אותה הגיש אמיר אלון נגד ארגון יד לאחים, נפרסת תביעה קטנונית ומרושעת.

לטענת התובע הארגון השאיר לו הודעה בתא קולי בה נשמעה פניה המענינת אותו בשליחת ילדו לבית ספר תורני. ואם חשבתם לרגע כי מר אלון הוצרך רחמנא ליצלן להרים את האפרכסת ולטרוח לשמוע את ההודעה, טעות בידכם. התובע שהה באותה עת בחו"ל, ושמע אותה בתא הקולי מיד לכשחזר.

התובע תובע 1000 ₪ מהארגון, על הפרת חוק הספאם. עורך דינו מסביר בתביעה מפורטת כי למרות שהארגון אינו מסחרי יש עילה לתביעה מכיוון שבחוק ישנה פרצה המאפשרת לתבוע גם ארגונים לא מסחריים.

וכך, צעד היום בשעות הצהריים, הרב אליעזר סורוצקין, במסדרונות בית המשפט, על מנת להגן על הטלפון 'המטריד' אותו קיבל התובע.

הרב סורוצקין הגיע לבית המשפט שבידו חוות דעת משפטית, לפיה טלפון שמטרתו לייעץ או להמליץ על מוסד לימודים אינו נחשב בחוק להטרדה. עוד לפני שהשופט פנה לקבל החלטה, פנה אחד מן המשתתפים בדיון, וביקש מהתובע שיסביר לו על מה המהומה.

לאחר שהתובע הסביר כי אין לו עניין בכסף, אלא אך ורק העניין העקרוני, ביקש היהודי לתווך בין השניים ולגשת לצד ולשוחח בינהם בשקט. השנים יצאו מאולם הדיונים לאחר שיחה בת רבע שעה, נראו השניים כשהם מחויכים ומפויסים.

התובע הודיע כי הוא מסיר לאלתר את התביעה, והרב סורוצקין הודיע לו כי הוא יתרום את סכום ההוצאות ודמי יום העבודה לצדקה. איזה צדקה? נו, ודאי 'לב לאחים'.

השופט, שראה מחזות מוזרים בחייו, לא הבין כיצד הפכו התובע והנתבע לצד אחד ומאוחד, וסמך את ידי על ההסדר שהתגבש. כתב בחדרי חרדים שנכח במקום והיה עד להתרחשות מספר כי הוא בטוח שהקשר בין השנים ימשיך, אלא שהפעם לא במסדרונות בית המשפט.


<="center" dir=rtl>











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}