כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כמה עולה לציית לרב'ה?

חסידי הגרמ"מ הגר המתגוררים במודיעין עילית, קיבלו הוראה ברורה: "תעזבו את העיר. אין לה עתיד" • בבנקים התבררה המשמעות הכספית: עשרות אלפי ש"ח • החסידים: "נשלם גם יותר בשביל לציית"

הגרממ הגר. צילום : דוד קורן
הגרממ הגר. צילום : דוד קורן

עשרות משפחות מחסידי הגרמ"מ הגר, המתגוררות במודיעין עילית, מגיעים בימים האחרונים לבנקים למשכנתאות, על מנת לברר אלו אופציות עומדות לרשותן לקראת מעבר דירה מתוכנן.

יועצי המשכנתאות, התרגלו לטפטוף של האברכים החסידיים הפוקדים את הבנק מידי יום, ומבררים מהם עלויות גרירת המשכנתא לדירה אחרת, ומהם העלויות הנלוות הכרוכות במעבר מעין זה.

לפקידים נגלה: מדובר בקבוצה מחסידי הגרמ"מ הגר, המתגוררים במודיעין עילית. הללו הקימו לפני מספר שנים קבוצה מגובשת, שהלכה והתפתחה בעיר התורה – מודיעין עילית, ונראה היה כי הקהילה הקטנה, שמונה כיום כ-50 משפחות, תלך ותשגשג.

אלא שבשבועות האחרונים קיבלו החסידים הוראה חד משמעית ממורה דרכם: "תעזבו את המקום, כמה שיותר מהר". את ההוראה נתן כמובן, רבם הנערץ, הגרמ"מ הגר כשהוא מסביר את הצעד בכך שאין למקום עתיד.

לדברי הגרמ"מ מהרגע בו הוחלט להקפיא את הבניה במקום, אין סיכוי שהמקום ישוב ויפרח. לכן יפה שעה אחת קודם, למכור את הדירות, ולעבור לריכוז חסידי אחר שעתידו עוד לפניו.

הריכוז שנבחר ככל הנראה לקלוט את עשרות המשפחות, תהיה העיר אשדוד. בימים האחרונים רצים אברכים עבדקנים בין מתווכי הדירות בקרית ספר ובאשדוד על מנת לבצע את עסקת החליפין על הצד היותר טוב.

אלא שממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי מלבד הציות המופלא של כל החסידים להוראת רבם, שנשמע כמו הציווי התנ"כי: 'לך לך מארצך ומבית אביך', קיים כאן גם הפסד כספי גדול. התושבים שהגיעו למודיעין עילית קיבלו מענקים העומדים על סך 40,000 ₪.

המענקים שניתנו לתושבים, הותנו, במסר שנים מינימאלי, בהם יתגוררו במקום. החסידים שנמצאים ב'מנוסה' מהעיר על מנת שיוכלו לקיים את הוראת רבם בהידור, יאלצו להחזיר את ה40,000 ₪, ולשלם מטבע קשה על הציות הבלתי מתפשר להוראת רבם.

אחד מהחסידים שעוזב את מודיעין בימים אלו אומר ל'בחדרי חרדים': "אני מקבל את הנזקים הללו בנפש חפצה. אצלנו ציות לגדולים זה לא רק סיסמה. אם הרב'ה שלי היה אומר לי למכור את הבית ולהעביר לו את הכסף, הייתי עושה זאת מיד. בלי לחשוב פעמיים. וזה לא רק אני, כולם אצלנו ככה".

ולנו נותר רק לראות ולהתפעל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}