כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הנדון למוות מתחזק ביהדותו ואוכל רק כשר

מרטין גרוסמן, שנידון למוות בפלורידה בשל רצח שוטר לפני 25 שנים, ממתין לגזר הדין שיתבצע ב-16 בפברואר • בכלא הוא התקרב ליהדות, ובימיו האחרונים הוא אוכל רק כשר ומניח תפילין

מיטת הנידונים למוות
מיטת הנידונים למוות

מושדל פלורידה חתם בשבוע שעבר על עונש מוות למרטין גרוסמן, יהודי שרצח לפני 25 שנים שוטר ביער בפלורידה.

גרוסמן, שהיה בעת האירוע בן 19, נתקל בשוטר בעת שהשתמש באקדח גנוב. משביקש הלה לדווח עליו, ירה בו גרוסמן, שעל פי דיווחים היה מסומם באותה עת, למוות בראשו.

בסופו של הליך משפטי ארוך ומתיש, גזר חבר מושבעים עונש מוות על גרוסמן, למרות הנסיבות המקילות של המקרה. לאחר דחיית כל הערעורים בתיק, חתם המושל על החלטה לביצוע גזר הדין ב- 16 בפברואר, בשעה 6 בערב.

גרוסמן, שגדל במשפחה יהודית ואף חגג בר-מצוה אורתודוכסית, התחזק ביהדות במהלך שהותו בכלא האמריקני, ועל פי דיווחים, אוכל רק אוכל כשר במהלך שהותו בכלא, והמתנתו לביצוע גזר הדין.

גורמים יהודיים בפלורידה, טוענים כי בתיקו של גרוסמן פרצות משפטיות רבות, שאמורות לאפשר את דחיית גזר הדין, אולם גם הם מסופקים אם אכן תתממש הדחייה.

גרוסמן, שקיבל הבטחה ממנהל הכלא לאפשר לו להניח תפילין בימיו האחרונים, ממתין לביצוע גזר הדין באגף הנידונים למוות בכלא המרכזי בפלורידה, כשעל פי המקובל יותר לו לראות רב ולקבל הדרכה רוחנית ביומו האחרון, בו יומת בזריקת רעל קטלנית שתנתן לו בכלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}