כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

2009: שיא באירועים האנטישמיים מאז השואה

דו"ח האנטישמיות השנתי של הסוכנות היהודית מעלה נתונים מדאיגים: בשנה האחרונה נרשם מספר שיא של אירועים אנטישמיים - מאז מלחמת העולם השנייה. 42% מתושבי מערב אירופה: היהודים מנצלים עברם כקורבנות, כדי לסחוט כספים

הציון בליזאנסק צלב קרס
הציון בליזאנסק צלב קרס

שנת 2009 נחשבת כשנת שיא במספר האירועים האנטישמיים שנרשמו במהלכה, מאז מלחמת העולם השנייה. כך עולה מדו"ח האנטישמיות השנתי של סוכנות היהודית. צרפת דורגה בראש רשימת המדינות בהן אירעו הכי הרבה אירועים על רקע אנטישמי.

לפי הדו"ח, 42% מתושבי מערב אירופה סבורים שהיהודים מנצלים את עברם כקורבנות, כדי לסחוט כספים. על-פי הנתונים, 75% מהנשאלים בפולין ובספרד טענו כי היהודים מנצלים את עברם לשם סחיטת כספים - האחוז הגבוה ביותר שנרשם. השיעור הנמוך ביותר, 5% - נרשם בהולנד.

רמת האירועים על רקע אנטישמי שנמדדה ברוסיה ובחבר המדינות הייתה זהה לשנה הקודמת, וביטאה ירידה לעומת 2006-2007. אומנם ברוסיה נרשמה תעמולה לאומנית רבה שמטפחת שנאת זרים, ובאוקראינה - אנטישמיות לקראת בחירות, אך עם זאת, הדו"ח מעיד על צמצום מהותי בהיקף הפרסומים האנטישמיים, וכן על ביטויי אנטישמיות מועטים.

לאור הנתונים, סימנו הסוכנות היהודית ומשרד ההסברה והתפוצות תופעות מרכזיות הנוגעות לאנטישמיות בעולם. בין התופעות הבולטות בשנה האחרונה נכלל האיום האסטרטגי הגלום בשיתוף הפעולה בין קהילות מוסלמיות לשמאל קיצוני, במטרה לקעקע את הלגיטימיות לקיומה של ישראל.

אל מול האנטישמיות הגואה, צויינה פעילות הסוכנות היהודית למאבק באנטישמיות ברחבי העולם, בתיאום עם המשרד להסברה ותפוצות. בין הצעדים: עיבוי משמעותי של מערך השליחים המתמחים בהסברה באוניברסיטאות בעיקר בצפון אמריקה, תיאום בין הארגונים היהודיים והקהילות הנאבקים באנטישמיות, ארגון כנסים לסטודנטים ומעצבי דעת קהל, והבאת מעצבי דעת קהל ומומחים לסמינרים וסדנאות בארץ ובעולם לשם לימוד הנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}