כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ינאם במליאה: ישראל בכר, חב"דניק בן 17

אתר 'בחדרי חרדים' חשף את החיפושים הממושכים אחר בחור ישיבה שינאם במליאת הכנסת • הוא נמצא: ישראל בכר, 17, תלמיד חב"ד בביתר, ינאם במליאה. היום הוא הגיע לסיור בכנסת • גלריה בלעדית מהמשכן

ישראל בכר עם ראובן ריבלין, היום במליאה. צילום: ישראל הררי
ישראל בכר עם ראובן ריבלין, היום במליאה. צילום: ישראל הררי

,

בט"ו בשבט הקרוב תחגוג הכנסת יום הולדת. לא היינו נדרשים לחגיגה זו, אלמלא השנה תחגוג הכנסת את האירוע במתכונת חדשנית, כמוה לא ראו המסדרונות, שנדמה שראו הכל, מעולם.

הכנסת מחפשת נואם: בחור ישיבה בן 17

לפני כשלושה שבועות חשף אתר 'בחדרי חרדים' את כוונתו של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ליוזמה מפתיעה ביום הולדת של הכנסת החל בט"ו בשבט.

היו"ר, שניחן באופי ג'ינג'י, מקדם כל העת רעיונות מרעיונות שונים, על מנת להרים את קרנה של הכנסת בעיני הציבור, הרואה את נציגיו המסתגרים במגדל השן, ככאלו שאינם ערים לרחשי לב הציבור.

במסגרת יום ההולדת אותה יוזם ריבלין, ינאמו לראשונה בני נוער מכל האוכלוסיות במדינה במשכן הכנסת, מעל הפודיום המשמש בימים כתיקונם לנאומים המשמימים של חברי הכנסת.

ראש לשכתו של ראובן ריבלין, גב' רביץ (אשתו של הרב יצחק רביץ, המכהן כיו"ר סניף דגל התורה בביתר), הופקדה על איתור בני נוער מרחבי הארץ, על מנת שינאמו במליאה.

מהמגזר החילוני, נבחרו בני נוער בקפידה. בתי הספר למחוננים ברחבי המדינה שלחו את מיטב בני הנוער הלומדים במוסד, על מנת שינאמו במשכן, ויעשו כבוד. חלק ניכר מבני הנוער שינאמו מהמגזר החילוני למדו במגמות מיוחדות ללימוד תורת הנאום והוויכוח.

מכיוון שיו"ר הכנסת ביקש לשלב בני נוער מכל המגזרים בארץ, חיפשה רביץ, גם בחור מהמגזר החרדי. אך איזה בחור ישיבה יסכים לנאום במליאה אל מול עיניהם הבוחנות של כלי התקשורת?

רביץ חיפשה מישהו בעל כושר דיבור, שייצג נאמנה את הציבור החרדי, אך כזה לא היה בנמצא. מי לא בחש בסיפור? הסופר חיים ולדר העוסק גם בחינוך, הציע מספר נערים הנמצאים תחת חסותו, אך עדיין לא נמצא בחור העונה על כל הדרישות.

לאחר חיפושים נרחבים בהיכלי הישיבות ברחבי הארץ, נמצא הבחור: ישראל בכר, הלומד בישיבת חב"ד בביתר עילית, הוא שינאם ביום ההולדת של הכנסת, מעל גבי הפודיום המשמש בימים כתיקונם למחאותיו של גפני נגד הצטרפות ש"ס להסתדרות הציונית.

היום (א') צועד בכר עם הנערים הנוספים שנבחרו ברחבי הכנסת, כשהם מסיירים בבניין, ומקבלים תדרוך מיוחד, לקראת הנאום אותו ישאו בשבוע הבא.

המשלחת נכנסה גם אל תוך אולם המליאה, כבוד השמור לחברי כנסת בלבד, וזאת על מנת שילמדו מקרוב היכן ינאמו, ומה תפקידם המדויק.
,

אחד מבני הנוער על בימת הכנסתצילום: אחד מבני הנוער על בימת הכנסת
אחד מבני הנוער על בימת הכנסת


,

,

בני הנוער מתודרכים במליאהצילום: בני הנוער מתודרכים במליאה
בני הנוער מתודרכים במליאה


,

,

ריבלין בשיחה עם ישראל בכרצילום: ריבלין בשיחה עם ישראל בכר
ריבלין בשיחה עם ישראל בכר


,

,

,

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}