כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מייסדי גוגל יממשו מניות בסך 5.5 מילארד דולר

מחפשים כסף? סרגיי ברין ולארי פייג', צמד נערי הפלא שהקימו את 'גוגל' צפויים למכור בחמשת השנים הקרובות חבילה בת 10 מיליון מניות, השווה כיום 5.5 מילארד דולר

מייסדי גוגל יממשו מניות בסך 5.5 מילארד דולר
לוגו גוגל

ממשים. סרגיי ברין ולארי פייג', שני הצעירים היהודיים העומדים בראש חברת הענק המצליחה גוגל, הודיעו על כוונתם לממש, במהלך חמשת השנים הקרובות, את מניות החברה בסך של 5.5 מיליארד דולר.

מכירת המניות, 10 מיליון במספר, תשאיר את השניים בעלים של 48 אחוזים מהחברה, ומהווה למעשה ויתור של השניים על השליטה בחברה. מחירה הנוכחי של המניה עומד על 550 דולרים, כשהצפי הוא שמחירה רק יוסיף ויעלה.

ספקולציות רבות רווחות באתרי הטנולוגיה והכלכלה באשר לסיבת המהלך המפתיע. יש הטוענים, כי השניים, המתקרבים לגיל 40, חושבים על פרישה מוקדמת, ויש הטוענים כי השניים, המכהנים כיום כנשיא החברה ומנהלה הטכנולוגי, מתכוונים לייחד את מרצם להקמת חברה חדשה שתהפוך בדרכה, שוב את העולם.

כך או כך, ההכרזה שבאה בסוף השבוע במטרה למזער את האפקט על משקיעי המניה, לא תוביל לאיבוד השליטה של השניים על הנעשה בחברה, בשל העובדה שמנכ"ל החברה, אריק שמידט, המנהל את החברה בשיתוף פעולה מופתי עימם, מחזיק ב-10 אחוזים מהמניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}