כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הופסקו פעילויות ההצלה בהאיטי: מספר הנספים עולה על 111 אלף

ממשלת האיטי והאו"ם הודיעו: מפסיקים פעילויות החילוץ וההצלה מהריסות האי • מספר הנספים הרשמי עולה על 111,000 • ההערכות: המספר יכפיל את עצמו • 132 ניצולים חולצו

הריסות האיטי. צילום: זק"א
הריסות האיטי. צילום: זק"א

עשרה ימים לאחר רעידת האדמה בהאיטי, הודיעו אמש (שבת) שלטונות האי וכוחות האו"ם על הפסקת מאמצי החיפוש וההצלה, והפניית המשאבים לסיוע הומניטרי לניצולים. מניין הנפגעים הרשמי עולה בשלב זה על 111 אלף איש ואשה.

המספרים בלתי נתפסים: 111 אלף הרוגים, 250 אלף פצועים, ומליון וחצי נפגעים ברעש האדמה שפקד את המדינה הענייה במערב, כשבשלב זה הודיעה ממשלת האי על הפסקת החיפושים ופעולות ההצלה. עם זאת, ההערכות הן כי מספר הנספים יגיע לכ-200 אלף בני אדם.

במהלך הימים שמאז האסון הצליחו צוותי החיפוש הבינלאומיים לחלץ ולהציל 132 בני אדם מההריסות, שניים מתוכם חולצו אמש, לאחר ההכרזה על הפסקת הפעילות.

תוצאות הלוואי של האסון, חמורות לא פחות, כשפעילי משלחות הסיוע וההצלה במקום מזהירים, כי רבים מהתושבים המקומיים ממשיכים למות בשל היעדר טיפול רפואי.

שלטונות המדינה מתקשים להתמודד עם מספר המתים הגדול, והפתרון שנמצא הוא בקברי אחים גדולים, הנחפרים בסביבת העיר, כש-10,000 גופות ביום מושלכות בעזרת דחפורים לקברי אחים, שנחצבו על מדרוני גבעה צפונית לבירת האיטי. עד עתה נקברו כ-80 אלף בקברי אחים.

במרפאות הפועלות באי, ישנן רשימות המתנה של 12 ימים ובמחנות המאולתרים שצצו בפארקים, ברחובות ובמגרשים ריקים חיים, על פי ההערכה, כחצי מיליון בני אדם, שרובם זקוקים למזון ומים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}