כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סימני נפט באיזור ים המלח

אחרי שהתבשרנו על נפט בסביבות ראש העין, מודיעות הבוקר חברות חיפושי נפט: מצאנו סימני נפט באיזור ים המלח. אבל מוקדם עדיין לשמוח: מדובר בסימנים ראשונים בלבד

קידוח נפט. צילום: ויקיפדיה
קידוח נפט. צילום: ויקיפדיה

לא חסרים אנשים המאמינים, כי אי-שם, עמוק בתוך חולות הארץ, מצוי לו הזהב השחור, נפט בכמויות מסחריות שעשויות לפרנס מדינה שלימה.

אלו מוצאים סימוכין לדבריהם בתנ"ך ואלו בגיאוגרפיה ובגיאולוגיה, הצד השווה שבהם, שמספר לא מבוטל של קידוחי נפט מתקיימים ברחבי הארץ, בעיקר בדרום, לעיתים במדבר ולעיתים גם במעמקי הים.

לאחר שחברת 'גבעות עולם' הדהימה את השוק בחודש שעבר, עם הכרזתה על מציאת נפט בקידוח סמוך לראש העין, מודיעה הבוקר חברות חיפושי הנפט, אבנר, דלק וזרח, על ממצאים ראשונים בקידוח 'צוק תמרור 4', הסמוך לים המלח.

בקידוח, המצוי בעומק של למעלה מ-2000 מטרים, נמצאו אבני חול המכילות נפט, אם כי עדיין לא ידוע האם מדובר בכמות שתצדיק המשך השקעה מסחרית במקום.

החברות מסרו למשקיעים: "מניתוח ראשוני של המידע עולה, כי שכבות המטרה הכוללות אבני חול מכילות נפט. בכוונת השותפים להמשיך בקדיחה על מנת לבדוק שכבת מטרה נוספת ולסיימו בעומק של כ-2,150 מטר".

עם זאת מסייגות החברות ומוסיפות: "עם סיום פעילות הקדיחה יבוצעו בקידוח בדיקות חשמליות (לוגים) הצפויות להמשך כמספר ימים, ובסיומן תימסר הודעה, לרבות בדבר החלטת השותפים אם יש מקום לביצוע מבחני הפקה בקידוח".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}