כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מחאת ההמונים: מויסר, צא ממחננו!

המונים מחו בבני ברק, בהוראת גדו"י, ליד ביתו של צבי ביאליסטוצקי, שגרר את דייני ב"ב לביהמ"ש • מקורבי הקבלן: 'זהו שיבוש הליכי משפט והפרת צו המניעה. הרבנים ייחקרו' • סיקור, וידאו ותמונות

ההפגנה, הערב. צילום: יצחק לב ארי, בחדרי חרדים
ההפגנה, הערב. צילום: יצחק לב ארי, בחדרי חרדים

בני-ברק סוערת: ההלם הציבורי מהצעד שעשה הקבלן הרב צבי ביאליסטוצקי, שהביא לביזוי מספר דיינים חשובים מבני-ברק, וגרר אותם לדין בבית משפט - החל לתת את אותותיו. ההתעניינות סביב הפרשה בשיאה, וגוררת סערה ציבורית רחבת היקף.

בעוד שלאורך המאבק כולו לא התעניינו רבים בפרטיו ובהשתלשלותו - הרי שעתה, עם פרסום התמונות המבזות מבית המשפט, הפך המאבק לכללי, כאשר מן הצד האחד עומדת זכותם של בתי הדין לדון ולפסוק, ומהצד השני - אנשים המבקשים לערער את מעמדם של בתי הדין בישראל.

המחאה הציבורית מול הרב צבי ביאליסטוצקי ושותפו להבאת הרבנים לבית המשפט - עלתה הערב מדרגה, במהלך הפגנה גדולה שנערכה מול ביתו של הקבלן בבני-ברק.

ההחלטה על קיום ההפגנה התקבלה ביום שישי האחרון ב'חלונות הגבוהים' של ההנהגה החרדית. הגראי"ל שטיינמן היה בין יוזמי ההפגנה, שמטרתה להביע את שאט הנפש והזעזוע לנוכח שיאי השפל שנראו בשבוע האחרון בבית המשפט.

במוצאי השבת הוכרז בבית הכנסת 'לדרמן', במעמד הגר"ח קנייבסקי, כי בהוראתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, תיערך הפגנה מול ביתו של הקבלן. כמו כן הוכרז כך בבית מדרשו של הדיין הגרש"ז אולמן, העומד אף הוא לדין ב'משפט ביאליסטוצקי'.

בערב השבת כוסו לוחות המודעות בריכוזים החרדיים, במודעות מחאה עליהם חתומים גדולי הרבנים, בהן נאמר: "הננו מביעים בזה צערנו הגדול, ומוחים בכל תוקף על הפגיעה בכבוד הרבנות ובתי הדיינים בישראל".

ההפגנה החלה בשעה 10:00 מול ביתו של ביאליסטוצקי, ברחוב בן עזאי פינת בן זומא בבני ברק. רבנים דיברו אל הקהל בחומרת הצעד שנעשה, והגדירו את מי שעומד מאחוריו, כ'מרים יד בתורת משה'.

אנשיו של ביאליסטוצקי מאיימים הערב בהגשת תלונה על "שיבוש הליכי משפט". "ההפגנה הזו היא הפרה של צו המניעה, ויש בזה משום שיבוש הליכי משפט. הרבנים עלולים להיחקר על כך", הם אומרים.

אתר 'בחדרי חרדים' העביר שידור חי מהאירוע.

<




































>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}