ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"שייקח חופשה" • צפו

סוער בוועדה: פרופ' גרוטו זעם ונטש את הדיון • צפו

בדיון בוועדת הכנסת בנוגע לפתיחת תיירות נכנסת לישראל הבהיר המשנה למנכ"ל הבריאות כי נעשים מאמצים לקדם מתווה שיאפשר זאת • במהלך הדיון הוטחו האשמות בגרוטו שנטש בזעם • צפו

סוער בוועדה: פרופ' גרוטו זעם ונטש את הדיון • צפו
גרוטו נוטש את הדיון צילום: צילום מסך

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שני), בנוגע בנוגע לתיירות פנים בישראל, ענף שנפגע קשות במשבר הקורונה. במהלך הדיון נרשם עימות סוער בין חברי הכנסת למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו, שאף נטש את את הדיון בזעם.

פרופ\

בדבריו אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכל היה מצוין. אם אנחנו פותחים מסעדות זה מעלה סיכון לתחלואה, למרות שכל מסעדה בנפרד זה לא סיכון גדול".

גרוטו התייחס לדרישה לפתיחה תיירות פנים והכנסת תיירים לישראל. "לגבי מתווה כניסת תיירים, הכנו מתווה והתקדמנו הרבה מאוד. מקדמים את הבדיקות המהירות וזה מתקדם יפה מאוד. צריך לזכור שאחת הבעיות שלנו שהיינו מדינה אדומה. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה בקיצור בידוד לאנשי עסקים, הנוהל מוכן ומחכה לאישור שר הבריאות".

עוד הוסיף פרופ' גרוטו בנושא כי "מתווה תיירים ממדינות ירוקות אפשר לקדם אותו כמתווה ירוק לירוק, אחת הבעיות שאין כל כך מדינות ירוקות לכן יהיה קשה להביא תיירים ממדינות ירוקות. הגיעה היא רק העיתוי והעיתוי כרגע הוא לא מתאים. בסוף הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ וכשהיא חזרה בהרבה מדינות זה הגיע מבחוץ".

בתגובה לדברי גרוטו אמר היו"ר מרגי: "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו".

שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, שאל מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים. פרופ' גרוטו השיב כי צימרים יפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני. ח"כ מיקי לוי התפרץ בצעקות ושאל מדוע לא לפתוח את הצימרים. בעקבות ההתפרצות אמר פרופ' גרוטו כי אם כך יתנהל הדיון הוא נוטש אותו. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת".

קורונה תיירות תיירות נכנסת איתמר גרוטו יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד